![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Tja, dat van die communicatieproblemen zal wel zo zijn... Alleen: ik hoor gisteren nog van een 'directe betrokkene' dat een politieagent tegenwoordig kan beginnen(!) per rato van 1500euro netto in de maand... voor nauwelijks een half jaar opleiding nota bene
En met een paar nightshifts erbij loopt dit algauw op tot netto 2000euro... Mag ik vragen van eens te vergelijken met het eigen loon na n.b. minstens drie jaar opleiding??? En mag ik dan tegelijk iets meer verontwaardigd zijn omdat ik voor dergelijke uitgave de verwachting koester van: 'Mag het iets méér zijn'? Zonder hierbij afbreuk te willen doen aan de 'core-job' van het politieagent-zijn... Dit weekend toevallig nog een halve uitzending van 'Patrouille' op VT4 gezien: ze mogen echt wel wat meer verdienen als DAT de job is... Maar als de coördinatie dergelijke hiaten vertoont...
|
|||
|
|||
|
Toevallig ken ik net zo een beginnende politieagente. En dat loon tja... ze mogen het hebben hoor. Ze heeft dan ook zeer afwisselende uren. Zo kan ze bijvoorbeeld zaterdagvoormiddag werken van 6u tot 13u bijvoorbeeld en zondagnamiddag van 12u tot 22u. Veel van haar weekend heeft ze niet dan hoor. Soms is het nog straffer en kan je net genoeg slapen om dan terug te gaan werken als er bijvoorbeeld een evenement in je dorp te doen is en er meer personeel moet aanwezig zijn. Ook het risico dat je loopt elke dag natuurlijk. De meeste interventies in een kleine stad zijn dan wel huiselijke ruzies, maar je weet nooit wie er met welke potentieel wapen en een razende humeur de deur opendoet. Moest ze niet dat loon hebben zou ze al snel stoppen hoor.
|
|
|
||||
|
||||
|
Je moet het maar willen doen hé.. Een vriendin van mij wil bij het leger gaan en daar krijgt ze ook een loon tijdens de opleiding. Ze gaat voor het transport enzo omdat ze een diploma expeditie heeft. Zij liever dan ik want één van onze beste vrienden gaat binnenkort 3 maanden op missie naar Zuid-Afrika. Zo lang van huis zijn is niks voor mij!