actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th May 2012, 09:22
LissevM LissevM is offline
Registered User

Net zoals Caroline vind ik het 'fair' dat huurders nu meer zekerheid hebben over het betalen van hun huurprijs.

Sommige huurders die in een bouwvallig appartementje wonen, betalen veel te veel voor wat het is. Maar de meeste onder hen zijn blij met een dak boven hun hoofd.
Andere huurders hebben dan weer geluk met hun te betalen prijs. Ze hebben het goed en krijgen waar voor hun geld.

Ik denk dat er zowel voor als voor huurders als verhuurders voor en nadelen aan verbonden zijn.

Nu de huurprijzen al 'fair' geworden zijn, is het de beurt aan de verkoopsprijzen. Er is zoveel verschil in prijzen afhankelijk van verschillende punten. Laten we ons best maar eens doen om daar een 'faire' prijs op te kleven.
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2012, 10:15
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User

Het is zo dat voor jonge mensen zoals wij het erg moeilijk is om alleen te gaan wonen. Van zelf een huis te bouwen, daar kan ik enkel nog van dromen.
Huren is vaak een weg die ingeslagen wordt, maar het is zo dat de prijzen niet altijd 'fair' blijken te zijn.
Het initiatief dat hieronder uit de doeken wordt gedaan, lijkt mij zeker een stap in de goede richting.
Natuurlijk is deze website geen verplichting voor de verhuurders om hun prijs aan te passen en desnoods te verlagen. Toch is het zo dat de huurders hierdoor kunnen vergelijken en sterker in hun schoenen zouden staan, maar de verhuurder bepaalt nog steeds de huurprijs...
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2012, 10:23
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User

Ik ben het helemaal eens met Lien. Een huis bouwen zal inderdaad in onze generatie geen lachertje zijn. We zullen of een bestaand huis moeten kopen (wat ook bijna niet meer betaalbaar is) of huren. Maar ook huren wordt duurder en duurder. Deze website kan mensen helpen om makkelijker iets geschikt te vinden voor een prijs die hen ligt.
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2012, 11:59
Charissa Charissa is offline
Registered User

Als je kijkt naar de huurprijzen op immobiliënwebsites, zie je meteen dat het bedrag enorm hoog ligt. Het verwondert mij dus niet dat de gemiddelde prijs 497 euro bedraagt.
Het is over het algemeen wel bekend dat de huurprijs afhankelijk is van de regio, dat geldt ook zo voor het kopen van huizen. Maar het aantal euro’s dat je moet neertellen om een woning te kopen of te huren, zijn er inderdaad vaak veel te veel. Daarom is het goed dat de huurder nu beschermd wordt door deze website. Hij weet nu aan welke elementen een huis zeker moet voldoen om er een faire prijs aan toe te kennen. Het blijft natuurlijk een subjectief gegeven hoeveel je aan een huis wilt geven.
Ook de huurpremie voor sociale woningen vind ik helemaal geen slecht idee. Er moet alleen nog iets gedaan worden aan de regionale verschillen om een juist bedrag aan de premie te koppelen. Elk huis in elke regio is anders en daaraan moet de premie nog aangepast worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:23.