![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Dit moest naar mijn mening al veel eerder worden ingevoerd. Op deze manier zullen kinderen nog steeds last hebben van de scheiding maar veel minder dan zonder ouderschapsplan. Zoals het artikel al aanhaalt zijn er veel ouders die na de scheiding niet meer met elkaar willen praten. Het tegengestelde bestaat dan ook weer. Ouders die wel met elkaar praten na de scheiding maar die heel de ruzie maken wanneer het gaat over het ouderschap/de kinderen. Op deze manier kunnen de ruzies dus ook al vermeden worden en groeien de kinderen op in een rustigere en stabielere omgeving.
|
|
|||
|
|||
Persoonlijk vind ik dit een goed idee. Zo denken ouders op voorhand na over de toekomst van hun kinderen en kunnen ze goede beslissingen nemen. Wanneer de ouders na een vechtscheiding zulke zaken moeten regelen, willen ze meestal gewoon gelijk krijgen. Ze denken dan niet altijd na over wat het beste is voor hun kind maar waarmee zij zelf op dat moment de meeste macht mee in handen krijgen. Dit zou vermeden moeten worden maar ik vrees dat dit niet zal kunnen naar de toekomst toe. Daarom is dit ouderschapsplan een goed idee. Over alle beslissingen zal nu nagedacht worden alvorens ze worden doorgevoerd. Overhaaste beslissingen nemen zal er niet meer in zitten dan.
|