actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 5th May 2012, 19:51
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User

Thumbs up

Dat een bedrijf zoiets heeft kunnen realiseren is gewoon ongelooflijk. Dat het dan ook nog eens werkt is gewoonweg fascinerend. Eén deel van de blinden kan dan toch al geholpen worden door deze chip en dat is al een hele vooruitgang. Hopelijk kan men deze chip ook gebruiken bij mensen met andere oogziektes. Zoals Yana ook al vernoemde is het prijskaartje dat aan de operatie vast hangt waarschijnlijk zo goed als onbetaalbaar. Laat ons hopen dat hier nog iets aan gedaan zal worden. Hopelijk vindt men ook snel een oplossing voor mensen die blind geboren zijn. Ik kan me niet inbeelden wat dat voor deze mensen zou beteken. Nooit iets kunnen zien en dan opeens beelden kunnen linken met mensen en andere dingen. Ik hoop dat de technologie er nog zo sterk zal op vooruitgaan.
Met citaat antwoorden
Oud 7th May 2012, 12:54
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User

Enorm mooie uitvinding, de vraag is wel: wat is het prijskaartje voor zo'n chip? Volgens mij zal dit een mooi bedrag zijn. Mensen die op deze manier hun zicht terug krijgen tellen (volgens mij) met alle plezier deze grote som geld neer. De gevolgen voor deze mensen zijn dan ook ontzettend groot. Als we kijken naar de arbeidsmarkt, deze mensen kunnen hun job die zij voordien uitvoerden terug gaan beoefenen. Ze kunnen hun naaste familieleden terug met eigen ogen bewonderen...
Deze chip mag dan wel duur zijn, hetgeen je ervoor in de plaats krijgt is onbetaalbaar.
Met citaat antwoorden
Oud 7th May 2012, 14:14
Bart.Wielockx Bart.Wielockx is offline
Registered User

Schitterend! Is er iemand op de hoogt of deze chip ook eventueel zou werken bij mensen die blind geboren zijn? Op deze manier is het misschien mogelijk dat we blindheid bij een groot deel van de bevolking kunnen wegwerken. Het is natuurlijk te hopen dat het systeem in de toekomst voor iedereen beschikbaar is.
Maar toch weer een schitterende ontdekking, uitvindingen van de weteenschap.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:33.