actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: 'Fuck' op Ketnet...
Klacht terecht 10 38.46%
Onterecht 16 61.54%
Stemmers: 26. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th April 2012, 12:37
Diethe Segers Diethe Segers is offline
Registered User

Ik vind de klacht onterecht. Kinderen komen zo vaak in contact met 'schunnige' woorden en 'onfatsoenlijk' taalgebruik. Maar dit komt niet enkel van TV hoor. Er zijn zoveel externe factoren die het taalgebruik van kinderen kunnen beïnvloeden.

De Elfenheuvel is een goed programma, mijn kleine zus kijkt er elke dag naar. Zij heeft dit ook gehoord en zei zelf: oei, da's wel geen mooi woord hé. Voor de rest heeft ze er niets mee gedaan. Kinderen gaan heus niet dood van één keer een 'slecht' woord te horen op tv hoor!
Met citaat antwoorden
Oud 12th April 2012, 00:35
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User

Deze klacht is echt wel lachwekkend. Je hebt een hele waslijst vol als je iedereen gaat aanklagen die zulke woorden gebruikt. Zulke woorden maken nu eenmaal deel uit van de hedendaagse wereld. Je moet je kind dus zeker niet afschermen van zulke woorden. Wat je wel moet doen, is je kind duidelijk maken dat zulke woorden ongepast zijn.
Een censuur op deze woorden vind ik dan ook zwaar overdreven. Je hoort deze woorden overal, waarom zouden ze dan ook niet op tv mogen komen? Zulke woorden sluiten soms zelfs aan bij het karakter van een programma. Dus soms eens een 'vuil' woordje kan echt wel geen kwaad...
Met citaat antwoorden
Oud 12th April 2012, 11:42
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User

Ik vind deze klacht ook overdreven want zoals anderen aanhalen als ze het niet van de Elvenheuvel leren dan wel van andere kinderen op school die bijvoorbeeld oudere broers/zussen hebben. Ik denk dat ouders hun kinderen dan heel duidelijk moeten maken wat kan en wat niet kan. Zoals Diethe aangaf weet haar zusje wel dat het geen mooi woord is, ze kent de betekenis maar ze gebruikt het zelf niet omdat haar ouders haar geleerd hebben om ermee om te gaan. Ik denk dat dat veel belangrijker en beter is dan alles verbieden. Daaruit blijkt natuurlijk ook dat ouders hun kinderen best niet alleen tv laten kijken en de tv niet gebruiken als 'babysit'. Ik vraag me af of de vrouw misschien gedacht had er munt uit te slaan (zoals vaak in Amerikaanse toestanden) of er werkelijk een probleem mee heeft.
Met citaat antwoorden
Oud 4th May 2012, 21:21
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User

Vreselijk overdreven. Als je je kinderen hun hele leven in een luchtbel laat leven, wat gebeurt er dan eens ze in de 'echte wereld' gegooid worden? Als ze naar school gaan horen ze zulk taalgebruik, als ze naar muziek luisteren horen ze het,... Ik ben geen voorstander van 'slecht taalgebruik' en als een leerling 'fuck *vul hier iets in waar de leerling zich aan ergert*' zegt, zal ik altijd 'Language!' of 'Let op je taal!' terugkaatsen. Als je echter telkens een klacht moet gaan indienen als je zoiets op tv hoort, dan ga je nog lang bezig zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:59.