actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th March 2012, 17:13
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User

Wat ik hierover wel nog kwijt wil is het volgende:

Hier in België denk ik niet echt dat we te klagen hebben over de medische zorg die we ter beschikking krijgen. Kijk maar eens naar andere landen. Natuurlijk gaat het over de gezondheid van mensen en dat is altijd een delicaat onderwerp. Het belangrijkste is dat we misschien uit die peiling leren, en hierdoor enkele aanpassingen kunnen verwezenlijken die de toekomst verbeterd. Aldus kunnen apothekers in dit geval een grote bijdrage leveren.
Met citaat antwoorden
Oud 26th March 2012, 23:16
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Stel dat ik medicatie ga kopen waar geen voorschrift voor nodig is. Dat kan al zwaar spul zijn (zoals ibuprofen). Dan mag ik toch verwachten dat mijn apotheker mij vertelt dat ik het niet mag gebruiken samen met medicijn x of y. Ik kan een bijsluiter grondig lezen, maar als ik eerlijk ben, moet ik zeggen dat meer dan de helft chinees is voor mij. Ik ken al die medische termen niet (...-amol e.d.). Dat vind ik wél de verantwoordelijkheid van de apotheker.

Verder mag ik toch al helemaal verwachten dat de apotheker het even meldt als ik een dodelijke combinatie medicijnen koop (zeer extreem geval natuurlijk, maar daar komt het op neer.)

Het is wel een beetje te makkelijk om als apotheker te zeggen dat na de verkoop jouw verantwoordelijkheid weg is. Wat scheidt een apotheker dan nog van een drugsdealer? Dat is misschien extreem, maar het is toch een deel van het apothekersberoep.

Iedereen die goederen verkoopt, zou toch een verantwoordelijkheid moeten dragen voor zijn producten. Elke zelfstandige en elk bedrijf WIL toch ook op een veilige manier goede producten verkopen?
Oud 27th March 2012, 01:43
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User

Jens, uiteraard moet een apotheker de nodige informatie geven als jij Ibuprofen gaat kopen. Je moet het ook niet te extreem zien! Ik wil enkel maar aanhalen dat de mensen van tegenwoordig te slordig omgaan met medicijnen. Dit ligt niet aan de apothekers, zoals Test-Aankoop beweert, maar aan de patiënt (consument?) zelf!
Net zoals Bart zegt: “Als tante Kaat middeltje x gebruikt voor de hoest, dan zal ik dat ook maar gaan kopen!!“ Dan ligt de schuld niet bij de apotheker.

Dat is de ingesteldheid die er voor zorgt dat 3% van de bevolking terechtkomt in het ziekenhuis door een verkeerde combinatie van medicijnen.
Ik volg jou helemaal om het feit dat een apotheker bijstand moet bieden en uitleg moet geven. Zeker als het gaat om medicamenten die niet samen mogen worden gebruikt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:00.