![]() |
|
|
|||
|
|||
Voedingsdriehoek krijgt make-over
Zelf ben ik ook een voorstander van het gebruik van de voedingsdriehoek. Wanneer je op een gezonde manier wil leven is het erg belangrijk dat je rekening houdt met deze driehoek. De aanpassingen zijn zoals Anneleen al zei klein, maar zeker en vast niet onbelangrijk. Ons alledaags leven veranderd voortdurend en ik vind het dan ook belangrijk dat deze voedingsdriehoek hieraan wordt aangepast. De aanpassing die ze hebben gedaan op gebied van beweging vind ik zeer goed. Mensen zien beweging veel te vlug als een vorm van sporten. Ze moeten gaan lopen, fietsen, zwemmen om te bewegen. Dit is absoluut niet waar. Zelfs de kleine dingen zoals wandelen met de hond, de trap op gaan zijn een vorm van beweging.
|
|
|||
|
|||
Ik vind de, kleine, aanpassingen die men aan de voedingsdriehoek heeft aangebracht zeer goed. Ik vind het zeer belangrijk dat er aandacht besteed wordt aan gezonde voeding en dus een gezonde levensstijl.
De meerderheid van de bevolking heeft de dag van vandaag wel een of andere welvaartsziekte. Dit zou kunnen vermeden worden als men de aspecten van de voedingsdriehoek meer zou nastreven. Het is inderdaad zo dat mensen voldoende aan sport/ beweging moeten doen. Hierdoor blijf je fit en ga je jezelf ook beter in je vel voelen. |
|
|||
|
|||
Als ik kijk naar de lessen Natuurwetenschappen komt vaak het woord 'voedingsdriehoek' aan te pas. Daarom vind ik, net zoals mijn voorgangers al hebben vermeld, het zeer belangrijk dat deze wordt aangereikt aan kinderen, volwassen, ... . Als leerkracht hebben wij de taak om dit aan onze leerlingen mee te geven.
Zoals Hanne al zei is het inderdaad van essentieel belang dat iedereen zich houdt aan de voedingsdriehoek. Door onderaan de nieuwe balk 'lichaamsbeweging' aan toe te voegen is een goede keuze geweest. Lichaamsbeweging is voor alles goed, ook voor je gezondheid. Als iedereen met de voedingsdriehoek zou werken, zouden er al veel minder ziektes optreden + minder obesitas, alhoewel dit onderwerp toch heel delicaat blijft. Dus de veodingsdriehoek heeft wel degelijk nut voor iedereen. Zowel voor jong als voor oudere. |
|
|||
|
|||
Door deze kleine aanpassingen aan te brengen aan de voedingsdriehoek komt deze nog eens in het nieuws. Het zorgt ervoor dat de mensen er nog maar eens aan denken hoe belangrijk dit is.
Zoals iedereen die al op dit artikel gereageerd heeft vind ik het ook erg nuttige aanpassingen. Ze maken de voedingsdriehoek concreter en duidelijker voor de gebruiker. |