actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th March 2012, 08:22
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User

Je kan er niet omheen, waar je ook komt er zal over gesproken worden. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd. Dit ongeval heeft een impact op iedereen, maar dan wordt er nog niet meteen gedacht aan welke impact dit heeft op de naaste familieleden en vrienden. Het is een moment dat een leven veranderd. Twijfels waarom en gevoelens dat ze de kinderen beter niet hadden laten gaan. Wat daar in Zwitserland gebeurd is, is niet te beschrijven. De impact is groot en dit lijkt me ook normaal.
Met citaat antwoorden
Oud 15th March 2012, 08:53
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User

Wat een verschrikkelijk drama. Wat er gebeurd is is niet onder woorden te brengen. Het heeft iedereen geraakt. Zoveel is duidelijk. Iedereen leeft mee met slachtoffers en nabestaanden. Dat is ook logisch. Dit wil niemand meemaken.

Toch stoort het me enorm hoe de media met dit alles omgaan. Op de radio hoor je niets anders. Op de televisie zie je niets anders. Natuurlijk is het belangrijk dat iedereen op de hoogte is en dat iedereen weet hoe verschrikkelijk dit is. (Alsof we dat trouwens niet inzien) Maar is het daarom nodig om keer op keer de feiten te herhalen? Moeten alle Belgen op tv komen om te vertellen hoe erg ze dit vinden?

Sociale media als facebook zijn overladen met rouwgroepen. Men roept iedereen op om, uit zogenaamd respect, enkele minuten niets te posten. Iedereen post gekopieerde statussen om hun medeleven te betuigen.

Alsof nabestaanden hier iets aan hebben... Het brengt de slachtoffers niet terug.
Met citaat antwoorden
Oud 15th March 2012, 12:08
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User

Woorden zijn overbodig voor dit schrijnend ongeval.

Waarom zijn er zoveel vragen?
Waarom is er zoveel pijn?
Waarom zijn er zoveel dingen,
die niet te begrijpen zijn.

Sterkte aan alle ouders, familieleden, vrienden, betrokkenen,...
wiens leven hier tot stilstand kwam!
Met citaat antwoorden
Oud 15th March 2012, 14:23
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User

Minstens 28 doden na ongeval met Belgische schoolbus in het Zwitserse Sierre

"Ik hoop dat ik snel wakker word en dat die nachtmerie voorbij is." Dit was het eerste wat ik las deze ochtend in de krant. Net zoals bij het horen van het nieuws ging er opnieuw een koude rilling door mij heen. Dit raakt ongetwijfeld iedereen, zoveel slachtoffers en nog zo jong. Hun leven moest nog beginnen en is nu al ten einde..... Ik heb hier eigenlijk niet veel woorden voor. Aan alle getroffen families mijn oprechte deelneming!
Met citaat antwoorden
Oud 16th March 2012, 17:58
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door marloe.vanherck
Wat een verschrikkelijk drama. Wat er gebeurd is is niet onder woorden te brengen. Het heeft iedereen geraakt. Zoveel is duidelijk. Iedereen leeft mee met slachtoffers en nabestaanden. Dat is ook logisch. Dit wil niemand meemaken.

Toch stoort het me enorm hoe de media met dit alles omgaan. Op de radio hoor je niets anders. Op de televisie zie je niets anders. Natuurlijk is het belangrijk dat iedereen op de hoogte is en dat iedereen weet hoe verschrikkelijk dit is. (Alsof we dat trouwens niet inzien) Maar is het daarom nodig om keer op keer de feiten te herhalen? Moeten alle Belgen op tv komen om te vertellen hoe erg ze dit vinden?

Sociale media als facebook zijn overladen met rouwgroepen. Men roept iedereen op om, uit zogenaamd respect, enkele minuten niets te posten. Iedereen post gekopieerde statussen om hun medeleven te betuigen.

Alsof nabestaanden hier iets aan hebben... Het brengt de slachtoffers niet terug.

Ik ergerde me eergisteren tijdens het bekijken van het Journaal aan het feit dat er beelden getoond werden van het hotel waar de ouders verbleven. In de hotel lobby liepen ouders paniekerig heen en weer en het Journaal toonde ook een koppel dat elkaar huilend in de armen viel. Mij lijkt dit een typisch voorbeeld van 'onnieuws'. Dat de ouders in 'hotel X' verblijven, is immers erg naast de kwestie. Het heeft niets te maken met het eigenlijke busongeluk. Waarom moet er dan een reporter voor dat hotel verslag uitbrengen? Het tonen van de ouders vond ik er nog meer over. Zij hadden eergisteren al de wens uitgedrukt om niet gefilmd te worden. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat deze wens gerespecteerd wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:20.