![]() |
|
|
|||
|
|||
50.000 Daklozen! Dat zijn er erg veel...
Ik ben het eens met Charissa, er moet iets gebeuren. Ervoor zorgen dat deze mensen een dak boven hun hoofd krijgen is slechts de eerste stap. Je moet deze mensen opnieuw integreren in de samenleving aangezien de meeste er niet meer actief aan kunnen deelnemen. Ervoor zorgen dat deze mensen een job kunnen uitoefenen zodat ze een vast inkomen hebben is dus volgens mij zeker ook noodzakelijk. Daarnaast vind ik het ook verontrustend dat steeds meer jongeren deel uitmaken van deze groep daklozen, dit is volgens mij een duidelijk teken dat er dringend iets moet veranderen in België. Er staat de nieuwe regering nog heel wat werk te wachten... |
|
|||
|
|||
Ik geef Charissa volkomen gelijk. Jaar na jaar verergert de situatie. Ik ben er zeker van dat er nog meer mensen zich iets aantrekken van het lot van de duizenden mensen die ook deze winter op het straat leven. Van de regering kunnen we verwachten dat zij maatregelen treffen en we kunnen hopen dat een actie zoals music for life ooit eens binnen de landsgrenzen blijft. Maar wat mogen we van onszelf verwachten? Volstaat het om geld te geven aan een liefdadigheidsinstelling of is er meer dat we kunnen doen? Hoeveel geld en/of vrije tijd is een medemens in nood waard?
|