![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: 'Fuck' op Ketnet... | |||
Klacht terecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 38.46% |
Onterecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 61.54% |
Stemmers: 26. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
De dag van vandaag hoor je niets anders meer dan 'fuck', 'sex', 'bitch', ... en ga zo maar door. In België is er op dat gebied helemaal geen censuur!
Zelf erger ik mij hier ook meerdere keren aan. Vorige week hoorde ik het woordje 'Neuken' nog op de radio. En dit om 8u s ochtends toen ik onderweg was naar school. Ik vraag mij echt af waar dit naartoe gaat. In andere landen hebben ze hier wel een censuur op. Waarom België niet? Ik steun deze vrouw volledig in haar verhaal. Wij als ouder proberen onze kinderen op te voeden als beleefde jongeren. Wij leren hen dat dit soort taalgebruik niet kan en dan gaan ze daar op tv hun laars aan vegen. Ketnet is vaak toch een soort van voorbeeld voor kinderen. Kinderen kijken op naar hun idolen en als deze dan afkomen met een fout taalgebruik, wel, leer dat maar eens af aan je kind.
|
|||
|
|||
Ik ben het gedeelteliijk eens met deze klacht, kinderen en jongeren nemen veel over van wat ze zien en horen van vrienden, tv,... dus heeft Ketnet de plicht om te zorgen dat er in hun programma geen grof taalgebruik of ongepaste situaties voorkomen. Over de slechte invloed van suggestieve achtergrondmuziek en het "suggestieve" kussen ben ik eerder verdeeld, kinderen moeten niet volledig in een brave 'luchtbel' leven en wie bepaalt wat ' te suggestief' is.
|
|
|||
|
|||
Het spijt mij, maar ik huiver altijd als ik het woord censuur hoor. Wees maar zeer blij dat er in België geen censuur is zoals dat in andere landen wel bestaat. Zo'n dingen beginnen met woordjes als fuck en weet ik veel wat, maar waar eindigt zo'n censuur? Stel die vraag maar eens aan Amerikaanse komieken, die worden constant beknot door de FCC (mensen die fuck elke keer wegbiepen op tv).
En of ze het nu horen op Ketnet of op de school van vriendjes of van de ouders die heus wel ook eens vloeken, maakt het echt uit? Gaan we de Amerikaanse toer op waar we bij elk vies woordje beginnen te steigeren. Die zouden Music For Life trouwens ook al lang gecensureerd hebben: "We do give a tuut!" |