![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Verzachtende omstandigheden?!
Ik ben het helemaal eens met de mening hieronder!
Racisme kan langst twee kanten zijn. Als een blank iemand een zwart iemand in elkaar slaat, dan krijgt deze zeker de celstraf. Waarom zou het andersom dan ook niet zo zijn? Als die vrouwen weten dat ze niet mogen drinken en het toch doen en dan nog eens een andere criminale actie uitvoeren, verdienen ze een dubbele straf. Ze wonen in ons land, dan moeten ze ook onze regels en straffen krijgen. De dronkaards hebben er voor gezorgd dat het slachtoffer zelfs niet meer kan gaan werken omdat ze een trauma heeft. Voor het zelfde geld kon het slachtoffer niets meer navertellen. Ik vind dat mensen die in België wonen allemaal de zelfde rechten, plichten en andere juridische dingen hebben. "Belg is Belg" ongeacht u geloof of overtuiging. |
|
|||
|
|||
Racisme of niet. Ik vind dat dat er totaal niet toe doet. Het gaat er gewoon om dat vier vrouwen een andere vrouw in elkaar hebben getimmerd. Dat de 4 vrouwen niet worden veroordeeld is gewoonweg afgrijselijk!
Het zou plezant worden dat iedereen morgen gewoon op elkaar begint te kloppen. We doen dat gewoon morgen, en als we gearresteerd worden door de politie zeggen we gewoon dat we niet zo goed tegen de drank kunnen en dan worden we toch niet gestraft. Waar gaat de wereld naar toe!! Het lijkt er precies op dat de rechter tijdens het oordeel ook had gedronken. Welk verstand laat nu zo'n vier vrouwen gaan! Over dit soort zaken discussiëren is eigenlijk echt dramatisch. Het zou gewoon niet mogen. Die vrouwen moeten gewoonweg gestraft worden en daar valt niet anders aan op te merken. Ik stel me eigenlijk de vraag: Wat zal er gebeuren als wij zoiets doen in hun land? Wat zou er dan met ons gebeuren? |
|
|||
|
|||
De rechter heeft hier volgens mij een schandalige uitspraak gemaakt, de vier moslimvrouwen zijn zwaar over de schreef gegaan en alcohal is absoluut geen excuus, en waarom waren ze dronken als ze van hun godsdienst niet mogen drinken? Dit incident is volledig hun verantwoordelijkheid, als een stomdronken Belg iemand ineen slaat zal het excuus dat hij normaal geen alcohol drinkt geen enkel verschil maken in de rechtbank. En als dit vier blanke vrouwen waren zou die een moslimvrouw aanvielen zou de moslimgemeenschap waarschijnlijk zeer luid staan roepen dat dit een racistische aanval is maar omdat het vier moslimvrouwen en een blanke vrouw zijn is het volgens de rechter blijkbaar geen racisme. Oneerlijk noem ik dit.
|
|
|||
|
|||
Dit heeft inderdaad niets meer te maken met godsdienst of overtuiging, geweld is geweld en dronkenschap is dronkenschap. Jongeren van een jaar of 15 zijn het - hopelijk - ook nog niet gewoon om te drinken. Als zij echter iemand in elkaar zouden slaan, zouden ze ook gestraft worden. Deze uitspraak is niets minder dan schandalig, terwijl de rechter hier eigenlijk een voorbeeld had kunnen stellen. Het maakt niet uit wat je overtuigingen zijn, iedereen is gelijk voor de wet. Hier is echter het tegenovergestelde bewezen.
|