actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th November 2011, 12:45
Dennis.Reemers Dennis.Reemers is offline
Dennis Reemers

Ik ben het redelijk met je eens. Het verschilt natuurlijk van kind tot kind. Ieder "normaal" denkend kind zou het verschil tussen de realiteit (wereld waar wij in leven) en de virtuele wereld moeten kunnen onderscheiden. Dus als je in een game alles en iedereen overhoop kunt schieten je dit natuurlijk niet in de echte wereld behoort te doen. Dus een besef van goed en fout.

Wat ik wel denk is dat als je constant hetzelfde doet of ziet, dan word je minder gevoelig voor dezelfde prikkel. Hersenen herkennen de prikkel en en als die deze dan al herkent is er ook minder activiteit nodig om deze te verwerken.

En ik denk zelfs als verder onderzoek uitwijst dat het inderdaad schadelijk is voor je hersenen, dat dit niet zal veranderen. En dat allemaal omdat er miljoenen mee verdiend worden.
Met citaat antwoorden
Oud 30th November 2011, 15:59
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User

Ik denk dat veel ook te maken heeft met de leeftijd van de kinderen: jonge kinderen kunnen het onderscheid realiteit en virtualiteit nog niet zo goed onderscheiden als een tiener en een tiener nog niet zo goed als een volwassene. Bij gaming denk ik toch ook aan de voordelen die het met zich kan meebrengen. ‘Het spelen van videogames, als ze juist zijn uitgekozen, bevordert de talenkennis, het probleemoplossend denken en de wereldoriëntatie van leerlingen.’ De game Civilization is bijvoorbeeld erg geschikt om tijdens de lessen politieke geschiedenis te behandelen. Medal of Honor kan helpen om jongeren D-day in Normandië beter te doen begrijpen. ‘Games leveren een zeer intelligente leeromgeving en je kunt er tal van dingen tegelijk mee leren’, zo luidt een van de conclusies van het Vlaams Instituut voor Wetenschappelijk en Technologisch Aspectenonderzoek. Zoals bij zoveel zaken geldt ook hier volgens mij de regel 'overdaad schaadt'.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:24.