![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik zie dit meer als een positieve evolutie. Ouders krijgen meer kansen om hun kinderen logopedie te laten volgen. Vroeger was dit financieel misschien niet altijd even betaalbaar voor iedereen. Logopedie is niet alleen om mooi te leren spreken maar ook om mensen er op attent te maken hoe je je stem correct gebruikt. Dingen zoals druk op de keel zetten tijdens het praten of een te hoge ademhaling vermoeit de stem enorm en vroeg of laat wreek zich dat. Aldus, in mijn ogen is dit een mooie evolutie.
|
#2
|
|||
|
|||
Het kan gezien worden als een evolutie, maar hoe komt het dat zoveel kinderen steeds meer problemen hebben met uitspraak? Starten we dan van jongs af aan met het aanleren van verkeerde uitspraak? Uitspraak is ook iets dat ze van hun ouders geleerd moeten krijgen, maar het zijn net de ouders die vinden dat hun kind niet de juiste uitspraak heeft en hen naar de logopedist sturen. Dit lijkt me minder positief, het is ook zeker niet makkelijk om een uitspraakmethode aan te passen. Dus veronderstel ik dat de start van het leren van de taal zeer belangrijk is, als we daar al meteen de juiste technieken kunnen toepassen voor onze kinderen, zullen ze veel minder problemen krijgen in de toekomst.
|
#3
|
|||
|
|||
Iedereen naar de logopedist?
Ik sluit mij hierbij volledig aan bij de mening van Tinne en kan hier absoluut geen positieve evolutie in zien.
In Klasse las ik hierover net een uitgebreid artikel. Het volledige artikel is nogal lang om hier te plaatsen maar een tweetal quotes, vond ik toch interessant om mijn mening te verduidelijken. Citaat:
Citaat:
Als ik, als overbezorgde ouder, met mijn kind bij de dokter aankom omdat ik vrees dat hij/zij ziek is, gaat deze dokter mijn kind toch ook niet behandelen als er geen ziekte te bespeuren is! Bron: Klasse nr. 219 november 2011 |