![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Volgens mij is dit een zeer goed initiatief.
Van jongs af aan irriteerde het mij wanneer de normale programmatie moest wijken voor koning sport, en dit elke dag, de hele zomer lang. Waar ik mij wel vragen bij stel is de logica om Ketnet een eigen zender te geven waar na 8 uur sport op komt terwijl Canvas vanaf 8 uur begint uit te zenden en daarvoor sport toont. Zet Canvas en Ketnet toch samen op hetzelfde kanaal en geef sport een eigen kanaal. Nu maar hopen dat VRT en Telenet tot een akkoord kunnen komen. |
|
|
|||
|
|||
|
Ik vind het een ongepaste beslissing dat de openbare omroep gaat uitbreiden terwijl het land 10-12 miljard moet besparen. Inderdaad jammer dat ketnet af en toe eens moet wijken, maar kunnen de kinderen dan niet naar de sport kijken? Of naar DVDs van Studio 100? Of misschien kunnen de kinderen buiten spelen tijdens de zomer... Ik noem maar wat alternatieven, ik vind het gewoon niet verantwoord dat men kosten gaat doen op een moment dat besparing aan de orde is.
|
|
|
|||
|
|||
|
In de ogen van een kind zou ik dit initiatief geweldig vinden. Mijn leukste programma's moeten niet wijken voor de sport.
Wanneer ik de huidige crisis bekijk en zie hoeveel we moeten besparen vind ik dit niet aanvaardbaar. Ik deel op dit vlak de mening van Jens volledig. Het is immers zomer waarom kunnen kinderen dan niet buiten gaan spelen? |
|
|
|||
|
|||
|
Ik begrijp de reactie van Jens. Kinderen zouden beter wat meer buiten spelen. En met de huidige crisis zou ons land beter wat besparen.
Toch vind ik een derde zender geen slecht initiatief. Kinderen kunnen om één of andere reden soms niet naar buiten, wegens ziekte en dergelijke. Verder vond ik het vroeger als kind leuk om na het ravotten in de tuin nog eventjes tv te kijken, ook deze ontspanning valt dan weg voor kinderen. Ik vind het redelijk hypocriet om te zeggen: 'Ja volwassen man of vrouw, u krijgt uw ontspanning ten koste van uw kind!' |