![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik vind het ook veel te vroeg hoor, al die reclamefolders waar Sint en Piet al in staan te pronken.
Gelukkig ben ik hier thuis degene die de brievenbus leegmaakt en worden de reclamefolders voor speelgoed vakkundig verborgen gehouden tot na de herfstvakantie. In een speelgoedwinkel komen ze sowieso al niet want dat is op eender welk tijdstip van het jaar een beproeving. Eigenlijk hebben mijn kindjes dus nog niks gemerkt van de eventuele aantocht van Sint en Piet. Dus dat peuters en kleuters erdoor in de war zouden geraken, gaat hier niet op. Sporadisch krijg ik wel eens de repliek dat als ze van mij iets niet krijgen, ze het dan wel aan Sinterklaas zullen vragen. Maar aan dat soort van antwoorden mag ik mij het hele jaar door verwachten. Dat heeft denk ik niks te maken met de prijzenoorlog van de winkelketens maar alles met de geweldige mythe van de Sint waar kinderen zo heerlijk in kunnen geloven. Ik denk eerlijk gezegd dat kinderen, en dan vooral de peuters, zich hierbij nog geen verdere vragen stellen hoor. Het lijkt me aan de ouders om hiermee om te gaan. Als ouder vind ik het trouwens wel interessant dat ik nu alvast op zoek kan gaan naar cadeautjes die de Sint kan brengen. Zo vermijd ik overvolle speelgoedwinkels in december, geniet ik van heel wat kortingen, én wordt de al zo dure decembermaand toch een beetje ontlast. |
#2
|
|||
|
|||
Sint ontketent nu al hevige prijzenoorlog
Ik heb deze week de eerste sinterklaasboekjes in de bus ontvangen. Net zoals hieronder al vermeld, vind ik dit ook te ver gaan. Het thema Halloween is nog niet gepasseerd of we beginnen al aan het volgde thema, namelijk Sinterklaas.
Ik begrijp heel goed dat winkeliers hier al vroeg mee willen beginnen, zodat ze veel kunnen verkopen maar ze moeten hier ook weeral niet in overdrijven. Voor we het weten kopen we samen met Pasen onze pakjes voor Sinterklaas. Met als excuus: "Ja maar dan worden onze kosten/uitgaven verspreid." Ok, zeg ik dan maar dan moet men eens nadenken waar ze mee bezig zijn. Dit is toch niet de bedoeling? Met Pasen bijvoorbeeld al pakjes voor Sinterklaas kopen. Ook de kindjes gaan zich daarbij vragen stellen. En dit is toch het gene wat we absoluut willen vermijden. Wat wel een oplossing hiervoor kan zijn is dat winkeliers een andere methode vinden om hun klanten te lokken. Originaliteit wordt in de meeste gevallen toch nog altijd beloond. |