actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 21st October 2011, 18:32
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Kinderen en tv-kijken

Kinderen zouden inderdaad niet te veel televisie mogen kijken. Ik persoonlijk zou het zelfs verder rekken tot kinderen onder de vijf jaar. Een kwartiertje kan natuurlijk geen kwaad, maar meer dan een kwartier is niet goed voor kinderen. Ouders zijn hier niet altijd van bewust, maar te veel televisie kijken kan de hersenen van het kind aantasten. Of het ook slecht is voor de sociale ontwikkeling tegenover andere kinderen betwijfel ik wel, maar ik zou het ook niet uitsluiten. Beter voorkomen dan genezen natuurlijk. Wat mij wel een beetje gek lijkt is dat kinderen er last van zouden ondervinden wanneer de ouders of een babysit hun mails lezen wanneer de kinderen in de buurt zijn. Kinderen van die leeftijd hebben meestal niet exact door wat er eigenlijk gebeurt. De kinderen zien natuurlijk wel dat de ouders of de babysit op de computer bezig is, maar ze hebben er geen benul van wat de ouders of de babysit precies aan het doen zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 21st October 2011, 22:26
Tinne.VanDun Tinne.VanDun is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met Tinne.
Ook hier wordt er elke ochtend en elke avond eventjes tv gekeken.
En ja hoor, ik geef het toe, dat zijn voor mij momentjes om mijn mails te checken of eten te maken.
Ik ben er mij ook wel van bewust dat tv kijken niet de ideale manier is om 'hun sociale, verbale en creatieve vaardigheden te ontwikkelen'. 't Is ook niet dat ik ze hele dagen voor de tv zet natuurlijk.
En zolang ze kijken naar programma's die ik opzet en die dus bedoeld zijn voor kinderen, zie ik niet echt het probleem hoor.
Mijn jongste dochter is 17 maanden en kijkt al een tijdje zeer geamuseerd, meeroepend en soms schaterlachend naar Bumba. Ze heeft er duidelijk plezier in en als dat mij een paar rustige momenten oplevert, ga ik dat haar, en mijzelf, zeker niet ontnemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:00.