![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Dit artikel behoort inderdaad wel tot de befaamde 'boecht-categorie'. Dit terzijde vind ik de reactie van Johan Vandenbosch wat te veralgemeend. Het is waar dat je niet altijd moet beweren dat ALLE ouderen niet kunnen rijden, maar dit geldt hetzelfde over DE jongeren. De kloof tussen jong en oud wat betreft rijvaardigheid, zal altijd gevoelig blijven. Laten we daarom zeggen dat er een aantal ouderen zijn die mensen in gevaar brengen én dat er een aantal jongeren zijn die hetzelfde doen. Trouwens, er zijn ook -'middenklassers' zal ik het noemen- die heel veel fouten maken.
Dit wou ik even rechtzetten. ![]() |
#2
|
|||
|
|||
Ik sluit me volledig aan bij de reactie van Evelien Van Lieshout. Het artikel behoort duidelijk tot de categorie 'Boecht', maar het sluit wel perfect aan bij de wet 'in maak' om mensen telkens na een x-aantal jaren hun rijexamen opnieuw te laten afleggen. We mogen natuurlijk niet veralgemenen en spreken over 'DE ouderen' of 'DE jongeren'. Het gebeurt dikwijls dat jongeren roekeloos rijden, maar geloof me, ook personen van de 'middenklasse' scheuren mij soms voorbij. Ouderen vormen vaak een gevaar, doordat zij veel te traag rijden en misschien zelfs té voorzichtig of té angstig. Als je in een zone 70 slechts 30 rijdt, of op de autostrade slechts 80, kan dit zorgen voor heel wat verkeersoverlast en zelfs ongevallen. Toch zijn er ook ouderen die nog zeer vinnig rijden voor hun leeftijd, en zij mogen dan niet zomaar van de baan geweerd worden. We mogen dus niet te veel veralgemenen: onze stereotiepe beeldvorming moet zo nodig aangepast worden.
|