![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik vind het terecht dat de NMBS hun vertragingen en alle andere ongemakken die ze soms veroorzaken vergoeden.
Zelf zit ik veel op de trein, vooral in de zomervakantie. Het komt regelmatig voor dat de treinen te laat zijn waardoor je een trein waar je op moest overstappen mist. Persoonlijk zit hier niet mee in, dan bezoek ik even het dorpje waar ik voor een half uur tot een uur gestrand ben. Maar ik kan goed begrijpen dat andere mensen die naar hun werk gaan, een belangrijke afspraak zich ergeren. Maar het is wel zo dat de NMBS betrouwbaarder is dan De lijn zoals Jorina zegt |
#2
|
|||
|
|||
Ik vind dit een goed teken van de NMBS dat ze mensen vergoeden. Zelf neem ik per week gemiddeld 3 keer de trein om naar school te gaan. Aansluitend neem ik aan het station een bus. Tussen mijn trein en bus heb ik niet zoveel tijd, dus dan is een vertraging van 5 minuten meestal al spannend. Dus van elke vertraging van mijn trein krijg ik al frustraties, ook al is het maar enkele minuten. Het is wel zo dat de NMBS betrouwbaarder is dan De Lijn. Bij De Lijn weet je niet of een bus al gepaseerd is of niet, heeft ze vertraging of niet? Wanneer gaat ze nu komen? Allemaal onzekerheden die je bij de NMBS niet hebt omdat alle vertragingen meegedeeld worden door een scherm of door het om te roepen. Begrijpelijk is het wel dat De Lijn niet aan alle haltes een scherm kan plaatsen om te melden waar de bus zich bevindt! We moeten realistisch blijven.
Maar ja om bij het onderwerp te blijven, Super initiatief van de NMBS. ![]() ![]() |