actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Ongezonde relatie van je kind... Ingrijpen of niet?
"Hou me tegen of ik doe iets!" 5 21.74%
Afblijven! Niet de zaken van de ouders! 8 34.78%
A la Sonneveld:"Ik prees hem... regelrecht de deur uit"! 10 43.48%
Stemmers: 23. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd April 2011, 12:01
jana dua jana dua is offline
Registered User

Ik vind het onmogelijk om op deze peiling te stemmen. Voor mij staat de juiste keuze er gewoonweg niet tussen. Volgens mij moeten ouders gewoon eerlijk zijn tegen hun kinderen. Ze moeten hun kinderen laten weten hoe zij staan tegenover de keuze van hun zoon of dochter, maar ze moeten tevens respect kunnen tonen voor die keuze. De zoon of dochter zal het waarschijnlijk meer appreciëren dat de ouders gewoon eerlijk zijn en dan hun kinderen laten doen. Misschien zal het feit dat ze hun goedkeuring niet geven voor de partner, maar zeker en vast wel voor hun eigen kind, de ogen van het kind doen openen. Misschien zal hij of zij de fouten van de partner dan veel beter inzien.
Het is niet gemakkelijk. Ik ervaar het momenteel zelf met een vriendin wiens ouders haar vriend afkeuren. (Ik moet eerlijk zeggen ik vind hem ook maar niks). De ouders van het meisje, alsook de zus, proberen zo weinig mogelijk te zeggen tegen de jongen. De redenen hiervoor zijn wel degelijk gegrond. Nu het meisje voelt dit aan alsof de ouders tegen haar zijn, omdat ze er nooit over praten. Nu heeft mijn vriendin plannen om alleen te gaan wonen met de jongen, omdat ze het thuis niet meer leuk vindt, alleen weten de ouders dit nog niet.
Met citaat antwoorden
Oud 23rd April 2011, 15:14
Hanne Jansen Hanne Jansen is offline
Registered User

Ik ga niet stemmen. Elke relatie tussen partners is immers anders, maar ook elke relatie tussen ouder en kind. Voor mij is het dus onmogelijk om te stemmen. De keuze die naar mijn persoonlijk aanvoelen meestal de beste is, staat ook niet tussen de mogelijkheden. Als ouders moet je de partner aanvaarden waar jouw kind voor kiest, al mag (moet) je in bepaalde gevallen wel je bezorgdheid uiten. Maar de uiteindelijke keuze van je kind moet je accepteren.
Ik denk dat dit doorgaans de beste oplossing is, maar zeker niet altijd. In zulk een materie is zwart-wit denken naar mijn mening onmogelijk. Nuance is het codewoord.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:32.