actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th April 2011, 10:54
LissevM LissevM is offline
Registered User

Toelating voorbehoedsmiddelen?

Ik deel de mening van Lien helemaal.
In landen waar het aantal mensen met aids zo hoog ligt als in Afrikaanse landen, is het gebruik van condooms in mijn ogen echt een 'must'.
Gebruik van een condoom kan in die landen voor veel minder gevallen van aids zorgen volgens mij. Er zijn natuurlijk nog andere 'manieren' om aids op te lopen dan onveilig te vrijen, maar door deze mensen te laten inzien dat een condoom veilig is, kan toch niet verkeerd zijn.
Oke, condooms gebruiken is het tegenovergestelde van voortplanting zoals de Kerk het wil. Maar door voortplanting ongeneeslijk ziek worden, is in mijn ogen ook niet wat de Bijbel voor de mens in petto had...
Ik vind dat het Vaticaan er rekening mee mag/moet houden dat condoom ook goed kan zijn.

De pil daarintegen is niet ter bescherming van ziektes. Dat het Vaticaan hier meer moeite mee heeft, dat kan ik enigzins nog begrijpen. Dit middel laat toe dat geslachtsgemeenschap niet enkel voor voortplanting wordt gebruikt, maar ook als 'genotsmiddel'.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:20.