actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th April 2011, 16:09
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User

Ik vind dit zeer verontrustend om te lezen. Elk uur, 7.000 liter hoogradioactief water dat in de zee stroomt, waardoor het water 10.000 keer radioactiever is dan normaal! En alsof dat nog niet genoeg was, weten ze ook nog niet waar
het hoogradioactief water allemaal vandaan komt en hoe het zijn weg vindt naar de zee. Het enige goede nieuws is wél, dat we weten dat Tepco ( de uitbater van de rampcentrale in Fukushima) toch effectief pogingen onderneemt om hier iets aan te doen. Helaas waren deze tot nu toe, nog niet echt hoopvol... Persoonlijk, ben ik er ook tegen dat ze 17 miljoen liter water in de zee willen dumpen. Oké, Tepco mag dan wel beweren dat ze anders geen blijf meer weten met het water dat "nog erger bestraald" is, maar het is wel onmiddelijk 17 miljoen liter dat in het water wordt gedumpt hé! En aangezien het laatste nieuws ookal zegt dat Tepco geen al te betrouwbare bron is, heb ik toch zwaar mijn twijfels bij de uitvoering van dit "plan".
Met citaat antwoorden
Oud 4th April 2011, 19:20
jorina jorina is offline
Registered User

Dit zou echt niet mogen. Er is al zoveel water vervuild, dan moet je niet nog eens extra water gaan vervuilen. Elk uur 7000 liter hoogradioactief water in zee? Dat gaat er toch los over. Het bedrijf wil dan nog eens 17,5 miljoen liter radioactief water in zee dumpen ook. Als ze dit doen gaan ze gewoon heel de wereld schade aanbrengen. Denk ook eens aan al de dieren die in het water zitten die worden vergiftigd. In het artikel staat ook dat het water "SLECHTS??" 100 keer radioactiever is dan de wettelijke limiet voor zeewater. Ik vind 100 keer al heel veel en Tepco is zelfs nog niet de betrouwbaarste bron van informatie. Wie weet is het nog veel schadelijker. Ze zouden moeten stoppen met het zeewater te vervuilen.
Met citaat antwoorden
Oud 14th April 2011, 15:01
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User

Hoewel we in het artikel kunnen lezen dat Tepco zegt dat er geen directe gevolgen zullen zijn, is het toch niet duidelijk of er gevolgen op lange termijn zullen zijn? We weten dat ioniserende straling een schadelijk effect heeft op cellen en DNA. De ioniserende straling zal dus ook invloed hebben op de zeeorganismen. Wat als de dosis aan radioactief kernafval in de zee dan toch te hoog blijkt te zijn?

We zouden nu eindelijk eens moeten stilstaan bij het feit dat we nog steeds radioactief kernafval produceren. Is deze ramp nu niet dé aanzet tot de overschakeling op alternatieve energie?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:25.