actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 3rd April 2011, 20:00
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User

Ik ben helemaal akkoord met wat Lies en Jonas zeggen. Leerlingen moeten weten waar ze betrouwbare informatie op het net kunnen zoeken. De meeste leerlingen zoeken alles op Wikipedia maar weten niet dat iedereen daar zelf (foute) informatie kunnen opzoeken. Als toekomstige leerkrachten is het dus belangrijk dat wij de jongeren helpen te zoeken naar goede sites.
Vroeger werd er bij mij in de klas boekbesprekingen letterlijk van het internet afgehaald. Niemand besefte hoe erg het was tot een leerkracht er ons op attent maakte. Ik vind het niet erg dat leerlingen kijken naar andere taken om er inspiratie uit te halen, maar als ze plagiaat plegen, vind ik dat wel erg. Dat is een van de puntjes die ik de leerlingen duidelijk wil maken als later echt voor de klas sta.
Met citaat antwoorden
Oud 4th April 2011, 10:50
toon.peeters toon.peeters is offline
Registered User

Het is inderdaad erg moeilijk om leerlingen nog kritisch te maken ten tijde van het internet.
Even een praktisch voorbeeld om te verduidelijken. Nog niet zo lang geleden moest ik een les geven over het internet.

Ik slaagde er maar niet in om de leerlingen duidelijk te maken dat het internet niet altijd correcte informatie weergeeft. Ik leek maar niet door te dringen tot de leerlingen, zij hadden het idee dat alles correct was wat er op het internet gevonden werd.
Ik denk dat het dus erg belangrijk wordt in de toekomst om de leerlingen hier echt wel op te wijzen dat er toch fouten op het internet staan.

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:22.