![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Zoals Laurens al zei worden dit soort facturen steeds meer door de mensen betaald via een domiciliëring, dan moeten ze er niet naar kijken en wordt het geld elke maand verminderd van hun rekening. Deze methode zou wel eens gevolgen kunnen hebben omdat je aan het einde van het jaar kunt verschieten van hoeveel je uit gegeven hebt aan u GSM. Ik merk dit vandaag ook op bij mezelf, als u rekeningen een aantal keer te hoog zijn heb je al de neiging om te veranderen naar een hoger tarief en dat maakt u rekeningen duur. Je moet eerst nagaan bij jezelf kan ik mijn rekening verlagen door mijn gedrag te veranderen en als dit niet kan dan moet je een hoger tarief nemen. Ik denk wel dat een factuur veel duurder is als je heel veel over u tarief heen gaat dan dat je een iets hoger tarief zou nemen, zodat je vast bedrag in de maand natuurlijk wel met 10 of 20 euro zal stijgen. Ik denk dat dit probleem van te hoge facturen vooral bij ons zelf ligt en dat we eerst eens moeten nadenken of we op de juiste manier bezig zijn en als u operator dan toch eens een fout maakt dan mag je gaan klagen over u factuurbedrag.
|
#2
|
|||
|
|||
Mensen zouden inderdaad gestimuleerd moeten worden om over te stappen naar kleine operatoren. De gsm-tarieven in België liggen namelijk zeer hoog. Door over te schakelen naar kleinere operatoren (en vaak ook voordeligere tarieven) zend je een duidelijk signaal naar de 'groten' dat je je niet zomaar laat uitbuiten.
Een project zoals hieronder vermeld is dan zeer zeker een waardig alternatief, waarbij je ook nog eens je steentje bijdraagt aan een betere wereld. Ik ben voor! Ikzelf ben geen dure gsm-gebruiker. Ik werk met een vastmaandelijks bedrag (volgens pay-en-go principe, maar dan op factuur). Ik betaal dus enkel wat ik verbruik + na u en in het weekend gratis smsen. Ik doe hiermee iets minder dan euro op per maand en wat ik nog over heb behoud ik gewoon. Dus dit valt nog wel mee. |