![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik denk dat dit systeem wel eens een goed effect kan hebben op de resultaten van studenten. De hoeveelheid leerstof vermindert waardoor men volgens mij de leerstof grondiger kan doornemen. Vervolgens zal men ook sneller in de boeken moeten vliegen zoals Charlotte zegt. De examens staan dan immers nog sneller voor de deur. Bovendien krijgt men een betere vakkennis wat in de praktijk ook zijn voordelen zal meebrengen.
|
#2
|
||||
|
||||
Ook ik ben een voorstander van dit gegeven.
Vier keer examens per jaar maakt inderdaad dat die twee stresspieken waar alles om draait verdwijnen. Zo is er ook meer betrouwbaarheid, want je kan al eens een slechte dag hebben en je examen zal dan maar eens mislukken.. Met dit nieuwe systeem heb je nog drie nieuwe kansen om jezelf te bewijzen. Door dit systeem zouden ze de leerlingen meer tijd willen geven aan opdrachten en samen werken, ook dit vind ik een zeer goed idee. Want datgene wat je samen maakt of waar je samen aan werkt, blijft bij mij toch altijd veel beter hangen dan datgene dat ik alleen zit te blokken op mijn kamer... |
#3
|
|||
|
|||
Dit lijkt mij een zeer goed idee. Het zal zeker de slaagkansen verhogen. Men zal minder leerstof moeten leren en er is minder tijd tussen de eerste les van een "blok" en de examenreeks van dit blok zodat de leerstof niet zo ver weg zit als bij een semestervak. Zo zal de leerstof ook beter gekend zijn. Het zal ook de leerlingen verplichten vaker te leren aangezien er dan vier examenreeksen zijn ipv twee. Dit kan goed nieuws zijn voor bepaalde studenten die anders alles laten liggen tot vlak voor de examens.
|