actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Naamsverandering van KHK naar Lessius Kempen...
Goed idee... 9 12.86%
Liever niet... 61 87.14%
Stemmers: 70. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 1st March 2011, 03:27
Vincent Vincent is offline
Registered User

En met welke reden zouden ze dit doen?
Ik veronderstel dat ze het niet doen omdat het goed klinkt?
Met citaat antwoorden
Oud 1st March 2011, 10:40
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User

Ik als student leerkracht godsdienst vind dit niet kunnen. Ik heb me ingeschreven aan de KHK met een expliciete K van Katholiek. Wat merk je dan een jaar later; ze schaffen de K af. De K wordt veranderd naar een nietszeggend begrip zoals Lessius. Waarschijnlijk zal ik dus tot mijn grote spijt niet afstuderen aan de KHK. Als de K wegvat wat is dan de volgende stap?
Ik hoop dat er nog studenten zijn die mijn mening delen.
Met citaat antwoorden
Oud 1st March 2011, 11:17
Hanne Jansen Hanne Jansen is offline
Registered User

Op zich heb ik er geen enkel probleem mee dat de naam zou veranderen. Uiteindelijk valt er van de eerste K nog maar weinig te merken op onze school. Door de K te behouden in de naam, meet de school zich dus eigenlijk een 'valse' identiteit aan.
Maar ik vrees ook dat een naamsverandering voor heel wat verwarring zal zorgen. De naam KHK valt te vergelijken met een merknaam. Wanneer die verandert, is dat voor iedereen (toekomstige werkgevers van studenten, toekomstige studenten,...) wennen.
Bovendien vind ik het raar dat men de naam wilt veranderen in 'Lessius Kempen'. Dit zal nog meer verwarring zorgen, omdat er in Antwerpen ook al een Lessius-hogeschool is.
Als men de naam dan toch wilt veranderen, moet men ook maar eens een beetje origineel zijn!

Het beste, lijkt me, is de naam veranderen in 'Hogeschool Kempen'. De eerste K valt weg en toch weet iedereen over welke school het gaat.

Laatst aangepast door Hanne Jansen : 1st March 2011 om 11:27
Met citaat antwoorden
Oud 1st March 2011, 15:08
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User

Ik ben het helemaal eens met Anneleen Van Saet. Alle studenten die nu studeren aan de KHK hebben de Katholieke Hogeschool Kempen als school gekozen, en niet Lessius Kempen. Daarom vind ik dat wij als studenten toch wel enige inspraak mogen hebben in deze naamsverandering. Zoals Anneleen Van Saet al aanhaalde, staat de naam van de school immers op ons diploma, en 'Lessius Kempen' doet echt geen belletje rinkelen. Eigenlijk begrijp ik niet waarom onze school zich wil ontdoen van die ene K. Ok, tegenwoordig is katholiek zijn niet meer trendy, maar wat krijgen we ervoor in de plaats?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:47.