![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Een vriend van me is pedagoog, van hem had ik al gehoord dat leerkrachten vaak anders redeneren over hun vrouwelijke leerlingen dan over hun mannelijke leerlingen. Maar toch was ik nog verrast dat er zoveel leerkrachten zijn die een verkeerd stereotype beeld van hun leerlingen hebben. Daarom vind ik het geen slecht idee om een folder te verspreiden die aangeeft hoe leerkrachten het beste omgaan met de leerlingen in hun klas. Misschien is het ook niet slecht om in de lerarenopleiding hier een lesuur (of enkele lesuren) aan te spenderen.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ook ik vind die brochure ontzettend nuttig. Ik ben er van overtuigd dat ik ook onbewust een onderscheid maak tussen jongens en meisjes in mijn handelingen in de klas. Uiteraard moeten we iedereen gelijk behandelen en niemand benadelen. Alleen doen we alles zo onbewust, dat het erg moeilijk wordt om hierin te verbeteren. Een goede stap is natuurlijk de brochure die Klasse uitbrengt, en ik hoop dat genoeg leerkrachten ook bereid zijn om deze in de hand te nemen en aan hun aanpak te werken. Het zou inderdaad nuttig zijn om deze kennis ook te integreren in onze opleiding, zodat we vanaf het begin kunnen letten op onze handelingen.
|