![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Vreemd, ik dacht dat dat altijd al 130 geweest is.
Citaat:
|
|||
|
|||
Wat zal het toch weer gaan uithalen dat er 10km per uur harder gereden mag worden. Zoveel tijd wordt daar niet mee gewonnen zou ik denken. En het feit dat het gaat over een dynamische snelheid is inderdaad flauwekul volgens mij. Want wie zal beslissen of jouw snelheid op dat moment gepast is of niet? En ze zijn volop bezig met de kilometerheffing in België en Nederland omdat er te veel file's zijn. Hoe halen ze het dan in hemelsnaam in hun hoofd om nu de snelheidslimiet nog even op te drijven. Waar zal die nog van toepassing kunnen zijn door al dat drukke verkeer?
|
|
|||
|
|||
Ik zie het nut van 130 km/uur in plaats van 120 km/uur niet in. De voordelen wegen in mijn ogen niet op tegen de nadelen van een snelheidsverhoging. Je auto verbruikt veel meer. Dat kost je ook meer geld kost. Daarnaast is het ook nog slecht voor het milieu. Enerzijds iets willen doen aan de opwarming van de aarde en anderzijds de snelheidslimiet optrekken naar 130 km/uur gaat er bij mij echt niet in.
Tot slot kan je maar tien kilometer op één uur meer afleggen dan nu het geval is. Als je 100 kilometer aflegt tegen 130 km/uur doe je er 77, minuten over, tegen 120 km/uur 83 minuten. Is dat dan zo'n groot verschil dat jullie (degenen pro 130 km/uur) de nadelen er echt willen bijnemen? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Als je 100 km rijdt tegen 130 km/u, dan doe je daar ~46 minuten over. Tegen 120 km/u is dat 50 minuten. Het gaat 'm niet om sneller te zijn, het gaat om rijplezier. Het leuke is ook dat als je 130 mag, je gemakkelijk 140 kan.
|
|||
|
|||
Oeps, per ongeluk verkeerd gerekend
![]() Citaat Kenny Citaat:
|