![]() |
#13
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Echter: Waarom vind je dit niet maatschappelijk relevant? Obesitas, eetstoornissen, de toenemende luxe en de drang naar 'overmaat' op alle gebieden lijken me de dag van vandaag net ontzettend actueel. Ik sluit mij veel meer aan bij jouw eerste mening, waar je aanhaalt dat het nog steeds de ouders, de kinderen... zijn die de keuze maken om al dan niet naar Mc Donalds te gaan of zich al dan niet dagelijks op junkfood te storten. Onze maatschappij bestaat vandaag uit 'verleidingen' langs alle kanten, zodanig ingekleed dat "niemand" er nog aan weerstaat. De verleiding weghalen, in dit geval heel specifiek de reclame gericht naar kinderen, gaat in mijn ogen geen oplossing bieden. Het is net het weerbaar maken van het kind (en misschien nog wel meer de volwassene) tegenover al deze verleidingen dat een oplossing zou kunnen bieden voor deze 'more-more-most' ingesteldheid van onze samenleving. |