actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Lenen op veertig jaar...
liever niet! 50 65.79%
moet kunnen! 26 34.21%
Stemmers: 76. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd December 2010, 19:42
Viky Op de Beeck Viky Op de Beeck is offline
Registered User

Ik denk dat we realistisch moeten zijn. In de toekomst zal het niet veel sneller kunnen. Als je een standaard woning wilt met 1 badkamer en 2 slaapkamers moet je al heel snel 150.000 - 200.000 euro neertellen. Dan heb je nog geen verbouwingen uitgevoerd. Om nog maar te zwijgen van de kost om een bouwgrond te kopen en een huis van nul op te bouwen.

Als je van nul moet beginnen (en dus geen degelijke som van thuis meekrijgt) is dit gewoon niet mogelijk zonder een lening met een afbetaling van toch al 20-30 jaar.
Wetende dat het in de toekomst waarschijnlijk niet zal verbeteren, moeten we die 40 jaar toch niet meteen veroordelen denk ik dan.

Natuurlijk houdt dit grote risico's in, maar het is gewoon zo.

Als een lening van zo'n lange duur niet mogelijk is, zal een zeer groot deel van de jeugd nu in de toekomst nooit een eigen huisje kunnen hebben.

Voor eeuwig blijven huren of op een appartement zitten is toch niet zo'n leuk vooruitzicht.
Met citaat antwoorden
Oud 9th December 2010, 16:57
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard

Het probleem ligt hem ook bij de mentaliteit van de jongeren vandaag.
Ik ben zelf ook nog van deze generatie, wees gerust! Niet dat ik er "fier" op ben.

Maar wij willen alles HIER, en NU. Het probleem de dag van vandaag is dat het nu eenmaal niet meer gaat. zoals ik de getallen op de voorgaande post al kon lezen spreken we gemakkelijk over bedragen van 200.000. En dan zie ik dit nog maar als een "bescheiden" woning. Wat gaan grotere gezinnen dan moeten beginnen? Betalen tot aan het pensioen? Eindelijk willen genieten van je rustige oude dag, en dan enkele jaren later is het tijd voor het rusthuis. ( Om het maar even zeer grof door te trekken)

MAAR!

Ik vrees, dat er niets anders opzit dan de lening termijnen te moeten strekken over zo'n lange periodes. Maar 40 jaar blijft een zeer lange tijd. Wat gaat er allemaal gebeuren? Blijf je samen met je partner, verlies van job? Ziektes?

Misschien is dat dan wel de ideale manier van lenen. Moest het gezin maar op één loon terugvallen, dat men tenminste de woning niet verliest.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:59.