actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 24th November 2010, 09:58
Tom.Vlaminck Tom.Vlaminck is offline
Registered User

Het is logisch dat er meer en meer cannabis thuis gekweekt wordt. Het wordt steeds actueler, het wordt jonger maar ook op oudere leeftijd gebruikt en het is meer en meer sociaal aanvaard. Ik vermoed dat we de komende jaren een nog veel extremere stijging gaan merken door de wetgeving die er gaat komen in Nederland Je kan dan enkel nog met een Nederlands paspoort cannabis kopen, natuurlijk wel de vraag wanneer dit echt toegepast gaat worden.

De vraag of het gelegaliseerd moet worden blijft echter een zeer moeilijk punt waarover eeuwige discussie kan bestaan. De een zegt van wel omdat het gelijk staat met een sigaret, de ander zegt dan weer dat het niet gelegaliseerd moet worden omdat het een 'echte' drug blijft en er wel een reden zal zijn waarom het niet legaal is.
Met citaat antwoorden
Oud 24th November 2010, 10:37
ines.van.hove ines.van.hove is offline
Registered User

Het kan toch niet zijn dat binnenkort cannabis misschien gelegaliseerd zal worden gewoon om het feit dat iedereen deze drug begint te kweken? Ik vind dat hier strenger moet opgetreden worden om de bevolking duidelijk te maken dat dit echt niet kan. De stijging zou een daling moeten worden naar mijn mening. Een week geleden is er nog een Belg, een man van 50, tegengehouden samen met 2 andere mannen uit Marseille (veertigers) omdat ze 315 kilo cannabis bij zich hadden. Of dit voor verkoop of transport gebruikt werd, is nog onduidelijk. Deze mensen op leeftijd (in ieder geval niet meer in hun apenjaren) zouden toch moeten beseffen dat cannabis niet goed is voor een mens, evenals het roken van sigaretten. Een voorbeeld voor de jeugd is het in ieder geval niet. Mensen die aan ziektes lijden waardoor ze veel pijn ondervinden vind ik een andere zaak, hier kan tot een concensus gekomen worden over de hoeveelheid die zij mogen kweken.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:21.