actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd November 2010, 15:08
Marijke.Van.Sprengel Marijke.Van.Sprengel is offline
Registered User

Verantwoordelijkheid

Eigen Mening

Vindt de rechtbank werkelijk dat het gerechtvaardigd is om een kind als schild te gebruiken omdat men te weinig geslapen heeft en onder druk staat? Dat kan toch helemaal niet?!
Wat deze soldaten hebben gedaan kan helemaal niet door de beugel, zij zijn soldaat en moeten vechten en risico's nemen voor hun land. Ze mogen daar helemaal geen onschuldige mensen voor inschakelen en al helemaal geen kind!
Men moet alle gevallen van misbruik in kaart brengen en de schuldigen zwaar bestraffen, als men dan al verzachtende omstandigheden in acht neemt, moeten deze ook gerechtvaardigd zijn en ik vind niet dat te weinig slaap en druk gerechtvaardigde omstandigheden zijn. Iedereen slaapt wel eens te weinig of staat wel eens onder druk, mogen we dan allemaal onschuldige mensen/kinderen gebruiken om de klus voor ons te klaren?
De wereld zal er mooi uit gaan zien dan!
Met citaat antwoorden
Oud 23rd November 2010, 18:28
Tom.Vlaminck Tom.Vlaminck is offline
Registered User

Het is typisch aan de maatschappij van vandaag dat ze zo'n dingen in de doofpot willen steken. Als ze deze mannen veroordelen zullen ze waarschijnlijk het verder uitspelen dat het orders van hogerop waren en zo gaat de bal aan het rollen. Hoge machtsfiguren willen zo'n situaties vermijden en zorgen er dan maar voor dat deze mensen worden vrijgesproken om verdere gevolgen te vermijden.

Dit rechtvaardigt uiteraard wel niet dat mensen dit doen, met het leven van een kind spelen omdat je zelf je leven niet wilt riskeren voor zo'n operatie, terwijl je er nog dik voor betaald word ook kan echt wel niet. Maar ik verschiet persoonlijk niet meer van zo'n dingen, het is schrijnend, maar typisch.
Met citaat antwoorden
Oud 23rd November 2010, 18:34
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User

Ik vind het absoluut onverantwoord dat deze militairen zoiets doen. Kinderen zouden op alle momenten afgeschermd moeten worden van gevaarlijke situaties, zeker wanneer men er bewust van is dat het kind hier ernstig door verwond kan geraken.
Het feit dat ze te weinig hadden geslapen en dat ze onder druk stonden, is in geen enkel geval een excuus voor zo'n wandaad.
Net zoals Marijke vind ik dat men deze mensen moet straffen.
Met citaat antwoorden
Oud 23rd November 2010, 18:54
axel.vangompel axel.vangompel is offline
Registered User

ISRAËLISCHE soldaten die een PALESTIJNS jongetje gebruiken als schild. Natuurlijk werden de soldaten hun daden goed gepraat door het gerecht. Wat een onzin: te weinig geslapen, zwaar onder druk. Bij mijn weten misbruik nog altijd geen kind in zo'n omstandigheden men kan hier al bijna van kindsoldaten spreken. Maar ja wie had nu verwacht dat de Israëlische soldaten aansprakelijk zouden gesteld worden en zeker als blijkt dat het om een Palestijns jongetje gaat. Dat deze twee gemeenschappen niet bepaald met elkaar kunnen omgaan daar staan de geschiedenisboeken vol van. Het verbaast me dan ook niks dat ze hier mee wegkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:25.