![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Investeren in veiligheid is natuurlijk een goede zaak. Maar de bedragen waarover men spreekt, 38miljoen euro en nog eens 28 miljoen euro, dat is toch wel enorm. Spijtig dat er eerst wel een ramp geweest is voor men hier in inversteert. En zoals Wouter al zegt, systemen kunnen defect gaan. Rampen zullen altijd blijven bestaan, maar nu doet men er wel alles aan om deze te vermijden.
|
#2
|
|||
|
|||
Typisch België, er moet altijd iets ergs gebeuren vooraleer men maatregelen neemt. Maar goed de maatregel is er nu, ook al kost deze veel geld. Nu is het natuurlijk wel afwachten of het systeem wel volledig op punt staat. Ook ik hoop dat het systeem op alle treinen wordt toegepast voor de voorziene datum, want ze zullen nog een heel aantal ongelukken vermeden kunnen worden.
|
#3
|
|||
|
|||
Ik vraag me toch nog af waarom deze veiligheidsmaatregelen nodig zijn. Een gesloten sein betekent stoppen, net zoals een rood licht. Moeilijker dan dat is het niet. Als op een dag een automobilist door het rood rijdt en zo een ongeval veroorzaakt, lijkt het me nogal ridicuul om als maatregel alle auto's van België uit te rusten met een automatisch remsysteem dat de wagen tot stilstand brengt bij een rood licht. Als we steeds onze verantwoordelijkheid voor de veiligheid van onszelf en de mensen rond ons gaan doorschuiven naar veiligheidssystemen, die ons roekeloos gedrag moeten intomen, dan vrees ik voor de dag waarop die systemen eens zouden uitvallen.
|