actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Religie & kerk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th October 2010, 09:38
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

De Kerk degradeert zich tot een winstmakende fabriek. Ik vind het verschrikkelijk dat sommige oudere mensen, die hun dierbare echtgeno(o)t(e) een kerkelijke uitvaart willen geven, hier dikwijls hun laatste spaarcentjes voor moeten aanspreken. Het is ronduit schandalig. Waarom moet dit (zoveel) geld kosten? Heb je als christenen geen recht op een kerkelijke begrafenis? Voor mijn part hoeft het allemaal niet meer.
Met citaat antwoorden
Oud 20th October 2010, 11:31
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline

Dit artikel geeft mij een gevoel van teleurstelling.
Zoals hiervoor al eens gezegd, zijn er al genoeg dingen gebeurd die de kerk in een slecht daglicht hebben gezet. Ik heb het gevoel dat men de prijs eerder kan verhogen bij dingen waarvan men tevreden is dan van dingen die net een hele samenleving teleur hebben gesteld. Dit is heel materialistisch bekeken, maar door een prijsverhoging bij de kerk door te voeren, krijg ik helaas ook dat gevoel bij de kerk. De kerk is toch een plaats waar iedereen terecht kan en zou moeten kunnen, arm of rijk, jong of oud, het maakt niet uit.
Wel, vind ik dat Veronique een standpunt heeft dat als je echt wilt trouwen voor de kerk, je niet op centen gaat kijken. Maar ik maak me dan de bedenking dat de kerk ook wel zal beseffen dat er meerdere mensen zo denken als ons.

Ik weet nog niet echt goed wat ik ervan denk, maar het geeft me toch een wrange nasmaak.
Met citaat antwoorden
Oud 20th October 2010, 13:08
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Ik begrijp dit wel, het geld voor de financiële steun voor slachtoffers van pedofilie door een geestelijke moet van ergens komen
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 20th October 2010, 18:17
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User

Of trouwen nu duurder wordt of niet, ik betwijfel of ik ooit voor de kerk ga trouwen. De schandalen van de kerk die de laatste tijd in het nieuws voorkomen vormen mijn belangrijkste argument. Ik denk dat zeer veel mensen mijn mening delen en er bewust voor kiezen niet voor de kerk te trouwen. Ik denk dan ook dat mensen die wel voor de kerk willen trouwen dit niet gaan annuleren omdat het wat duurder wordt.
Met citaat antwoorden
Oud 23rd October 2010, 14:20
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline

Citaat:
Orgineel gepost door lien.lauwers
Of trouwen nu duurder wordt of niet, ik betwijfel of ik ooit voor de kerk ga trouwen. De schandalen van de kerk die de laatste tijd in het nieuws voorkomen vormen mijn belangrijkste argument. Ik denk dat zeer veel mensen mijn mening delen en er bewust voor kiezen niet voor de kerk te trouwen. Ik denk dan ook dat mensen die wel voor de kerk willen trouwen dit niet gaan annuleren omdat het wat duurder wordt.
Ik snap je standpunt volledig!
Maar ik denk dat er ook mensen zijn die nog willen trouwen voor de kerk die het niet voor de kerk zelf doen. Ik vind trouwen een prachtige manier om te tonen hoe graag je iemand ziet en om te tonen dat je voor altijd bij deze persoon wilt blijven. Ik vind trouwen voor de kerk net iets meer hebben als voor het gemeentehuis en dat is ook een beeld dat heel veel mensen hebben van een trouw. Het nadeel hierbij is dat je in je achterhoofd wel weet wat de kerk allemaal 'in zijn mars' heeft. Maar ik zou vooral trouwen om mijn liefde te tonen voor mijn man en niet 'uit respect/liefde' voor de kerk zelf.

Laatst aangepast door Caroline.Verbraeken : 23rd October 2010 om 14:24
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:22.