actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Twaalfjarigen naar de disco?
Slecht idee... 34 89.47%
Moet kunnen... 4 10.53%
Stemmers: 38. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 17th October 2010, 14:32
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User

Twaalfjarigen naar de disco

Het hoofddoel van een bedrijfsleider is zo goed als altijd winst maken, wat logisch is. Maar je winst genereren uit fuiven voor jongeren van 12 tot 15 jaar vind ik wel te ver gaan.

De fuiven mogen dan doorgaan met bepaalde spelregels en goede veiligheidsmaatregelen. Het blijft een slecht idee om jongeren van deze leeftijd aan te zetten tot fuiven. Ze zullen te snel vertrouwd raken met fuiven. Hierdoor gaan ze als ze ouder worden te makkelijk in aanraking komen met drugs en alcohol op de echte fuiven.

Dat de fuiven doorgaan in de grootste discotheken is ook niet erg goed. Zo raken jongeren te snel met deze discotheken vertrouwd. In deze grote discotheken circuleren de drugs vlotjes en waarschijnlijk gaan de jongeren er later ook uit en komen ze er snel mee in contact.

Dat het concept wordt bijgestaan door de manager van Noxx is volgens mij een verkeerd signaal naar de maatschappij. Als de mensen die het wereldje kennen geen probleem maken van de fuiven zullen vele ouders overtuigd raken van de ‘onschuldigheid’ van deze fuiven.
Met citaat antwoorden
Oud 17th October 2010, 15:09
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User

Persoonlijk vind ik het een goed idee om jongeren op 12-jarige leeftijd te laten proeven van fuiven, maar dat moet dan niet noodzakelijk in een discotheek zijn. Natuurlijk is het wel leuker voor de jongeren om in een echte discotheek binnen te mogen.

Dat er geen alcoholische drank en geen drugs binnen mag, vind ik een zeer goed idee. De jongeren zullen dan merken dat ze ook zich kunnen amuseren zonder al deze dingen. Ze zullen dan later ook sneller 'neen' zeggen tegen dit alles.

Wel vind ik dat, zoals hieronder al vermeld staat, 1 uur te laat is. Het beste zal zijn om een uur vroeger te stoppen, want het zijn nog maar kinderen.
Met citaat antwoorden
Oud 3rd November 2010, 12:01
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User

Ik vraag me af waarom zoiets zoveel aandacht krijgt. Gemakkelijk, zoveel gratis publiciteit.
Naar mijn mening is er helemaal niets mis met dit initiatief. Als je als ouder niet akkoord gaat met dit soort evenementen, laat je je kind toch gewoon niet gaan.
Mijn ouders hebben mij vroeger heel wat geweigerd wat mijn vrienden wel mochten. Nee, ik ben niet super streng opgevoed maar er waren duidelijke regels en grenzen.
Ook met het tijdstip heb ik geen probleem. 1u is toch helemaal niet zo laat voor een 15jarige. Niemand verplicht je om zo lang te blijven. Ook hier is het aan de ouders om te beslissen wanneer hun kind naar huis komt. Het begint al om 19u30. Een twaalfjarig kind mag blij zijn als hij/zij tot 11u mag feesten.
Als je op je zestiende voor het eerst naar een chiro-fuif gaat, zullen je ouders je ook op een bepaald uur buiten of thuis verwachten. Of moeten die fuiven ook om 1u stoppen omdat er zestienjarigen binnen mogen?
Voor zo’n jongeren is het toch fantastisch om eens een discotheek langs de binnenkant te bekijken. Vele jongeren zagen al vanaf hun 12de om eens uit te mogen gaan. Ideaal toch voor ouders om op deze manier een beetje toe te geven binnen een veilige omgeving. Ik ben er geen voorstander van om dit project maandelijks te herhalen. Uitgaan hoeft voor mij zeker geen gewoonte te zijn voor zulke jongeren. Maar mijn kind zou toch één keer per jaar zo’n feestje mogen bijwonen, binnen de regels en grenzen die ik opstel.
Natuurlijk doet Noxx dit om winst te maken. Anders zouden de inkom en de drankprijzen wel wat lager liggen. Natuurlijk hopen ze dat die jongeren later ook naar Noxx komen. Maar zo werkt onze maatschappij nu eenmaal. Haal er gewoon je voordeel uit.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:12.