actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th October 2010, 18:08
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User

Je kan zeggen dat vrouwen het feit dat ze misbruikt worden moeten aangeven. Maar stel je even in de plaats van die vrouwen? Zou jij het gaan aangeven wanneer je je zo vernederd voelt? Wanneer je niemand in vertrouwen kan nemen omdat ze je verhaal toch niet geloven? Het is nog een graad erger als je dan misbruikt wordt door een familielid of door je man. Waarom dit alles nodig is blijft een groot vraagteken. Ik ben er in ieder geval zeker van dat het niet gemakkelijk is om er voor uit te komen, uit schrik van anderen. Ik hoop echt dat er een einde wordt gemaakt aan de vrouwendiscriminatie.
Met citaat antwoorden
Oud 14th October 2010, 20:47
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers

Een derde? 1 op 3 vrouwen (!) Dit vind ik moeilijk om te geloven.
Ten eerste: en derde van ALLE vrouwen. Alle? Hebben ze het dan over de hele wereld onderzocht?
Ten tweede staat niet duidelijk in het artiekel welke handelingen juist als mishandeling gezien worden.
Deze factoren hebben misschien bijgedragen tot het hoge cijfer.

Ergens lijkt het me logisch dat vrouwenmishandeling meestal door nauwe familieleden gebeurt.
Op deze manier kan de man de feiten binnen 4 muren houden en zijn vrouw verbieden en chanteren om niet naar de politie te stappen.
Het lijkt mij heel moeilijk om controle te krijgen over deze mishandellingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:22.