![]() |
|
|||||||
| Bekijk Resultaten Peiling: Moet provocerende reclame kunnen? | |||
| Moet kunnen... |
|
4 | 30.77% |
| Dit gaat te ver... |
|
9 | 69.23% |
| Stemmers: 13. U mag niet stemmen in deze peiling | |||
![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citaat:
En stel dan nog dat die nieuwsberichten dezelfde reactie uitlokken bij slachtoffers dan nog kan je dat nog niet vergelijken met diezelfde beelden in een advertentie. Misbruik van zulke situaties in een advertentie (zoals er hierboven ergens eentje staat aangehaald) is eigenlijk bijna gelijk aan met zulke zaken lachen want zulke advertenties kan je alleen plaatsen als je zo'n zaken niet serieus neemt. De nieuwsredactie neemt zulke zaken wel serieus, de slachtoffers zijn zich daar van bewust en dat maakt een wereld van verschil.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Films en sitcoms maken dagelijks gebruik van dergelijke gruwelijke (idd!) gebeurtenissen om hun ding verkocht te krijgen, dat is ook winstbejag. Misschien is dat iets anders ja omdat je met films iets kan willen duidelijk maken, een punt proberen te maken. Dat kan echter met reclame even goed. Denk je dat de reclame van United Colors of Benetton of wat dan ook bedoeld is om hun product verkocht te krijgen? Jazeker! Maar tegelijk willen zij ook iets onder de aandacht brengen, een punt maken. Op provocerende wijze! Of dat met deze reclame ook het geval is weet ik niet, want ik heb hem nooit zelf gezien. Als jij hem wel gezien hebt, definieer dan eens concreet wat het verschil is tussen deze en die van Benetton. De hamvraag is misschien wel deze: 'Waar trek je de grens?' Dat iemand zich hier misschien door beledigd voelt kan best wel kloppen, maar dat 'argument' kan je altijd in elke situatie meermaals gebruiken.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.' -- Mark Twain |
|
#3
|
||||
|
||||
|
volgens mij probeert elk bedrijf tegenwoordig op andere manieren reclame te maken omdat een "ordinaire" reclamespot gewoonweg geen aandacht meer trekt.
Ondertussen is dit bedrijf weer mooi in de media gekomen met zowel voor als tegenstanders, maar er wordt toch over gepraat? Eigenlijk zijn het net kleine kinderen: als ze op een gewone manier geen aandacht krijgen, proberen ze het maar op een andere manier. Hoe of wat er aan kan vasthangen maakt niet uit, ze hebben aandacht! doel heiligt de middelen?
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte |