![]() |
|
|
|||
|
|||
Prijzen van treintickets met 1,24% naar omhoog
Het openbaar vervoer wordt weer wat duurder! Ik vind dat een treinticket nu al duur genoeg is. Dikwijls hebben de treinen vertraging waardoor de passagiers hun aansluiting met een andere trein of een bus missen. De mensen zullen steeds gebruik blijven maken van de trein om de dagelijkse files te ontwijken, ze hoeven geen parking voor hun auto te zoeken, … . Hierdoor is een prijsverhoging makkelijker door te voeren. Hopelijk gebruikt men echt de meeropbrengst om de treinen te vernieuwen en zeker om de treinen stipter te laten rijden. Indien dit zou lukken zullen de reizigers de hogere prijs zeker willen betalen.
|
|
|||
|
|||
Goed, maar als de prijzen zo gaan blijven stijgen, en er komen geen veranderingen in de stiptheid,... .
Ze maken zoveel reclame om het openbaar vervoer te gebruiken en om de auto thuis te laten. Maar als ze de prijzen blijven opdrijven gaan ze volgens mij een averechts effect krijgen. Ik nam in het middelbaar steeds de bus naar school. En als ik een examen had nam ik altijd een uur vroeger de bus, want de bus was toch nooit op tijd. Als je dit al moet doen om toch maar op tijd op je bestemming te komen vind ik dat het al ver gekomen is. |