![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Bij de meeste netwerken kan je, als je voldoende thuis bent in zo'n dingen, je instellingen privé zetten. Zo kunnen personen die geen 'vriend' van je zijn dus niet op je profiel of foto's. Als je dus als leerkracht consequent met deze netwerken omgaat, zie ik er niet zo zeer gevaar in. Echter kan je altijd wel een beetje opletten met wat je al dan niet 'online' gooit... Daar AL je 'contacten' dit kunnen lezen, zien.
Echter was op mijn stageschool ook sprake van een leerkracht die in zijn status gezet had: ' Geen zin om nog les te gaan geven vandaag' En diezelfde dag nog leerlingen les moest geven, die hij te vriend had op facebook. Naar mijn mening kan zoiets niet. Welk beeld geef je dan als leerkracht aan je leerlingen mee?! |
|
|||
|
|||
Ik vind persoonlijk dat je daar als leerkracht zelf de keuze in moet maken of je aanwezig bent op sociale netwerken of niet.
Het is niet verkeerd om jezelf bekend te maken op een sociaal netwerk zoals facebook, waarom zou het dan niet mogen als je een beroep hebt zoals leerkracht. Er zijn natuurlijk grenzen. Hiervoor zijn er privacy-instellingen aanwezig op de meeste van die sociale netwerken, dus kan je zelf beslissen welk gedeelte er zichtbaar is en welk niet. Ik heb er persoonlijk voor gekozen om me enkel zichtbaar op te stellen voor mensen die ik persoonlijk aanvaard heb om 'vriend' te worden of personen die ik zelf gevraagd heb om 'vriend' van mij te worden. Zo heb ik zelf de controle over wie op mijn profiel rondsnuffelt en wie het niet kan. |
|
|||
|
|||
Ik heb neit alle commentaren gelezen, maar ik wil ook wel even reageren. Ik vind dat leerkrachten ook zeker op sociale netwerksites mogen zitten. Wel vind ik het niet gepast om leerlingen als vrienden toe te voegen op facebook. Denk maar aan die ene foto die op je profiel komt waar je een beetje teveel gedronken had. Beveilig je profiel gewoon goed genoeg en zorg dat je controle hebt over wie jouw info en foto's kan bekijken. Ik ben zelf ook chiroleider en sommige van mijn jongere leden voegen mij ook toe op facebook, maar ik weiger dit. Medeleiding van onze chiro doet dit niet wat betekent dat 12-jarigen foto's kunnen zien van die mensen in het weekend. Ik vind dat neit gepast als chiroleider dus zeker niet als leerkracht. Denk maar eens aan die ouders die die foto ongetwijfeld ook zien passeren.
|