![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Je kan moeilijk conclusies trekken over deze 'zaak' zolang je niks weet over de relatie tussen die man en die leerling, tussen die man en die klas, voorvallen die ooit gebeurd zijn in zijn lessen of gesprekken die er voordien geweest zijn.
Dit kan evengoed een sarcastische, volkomen onschuldige en grappig bedoelde opmerking zijn die nu volledig verkeerd uitdraait. Dat taalgebruik is in die klas misschien wel volkomen normaal. Ik heb weet van een klas waar het modewoordje ooit 'oen' was. Leerlingen gooiden dat constant heen en weer tot het een persiflage was van wat dat woord eigenlijk betekent. En als je dat dan als leraar gebruikte, dan was dat in de eerste plaats grappig en daar zou niemand aanstoot aan genomen hebben. En ja, wellicht had die man beter iets harder nagedacht vooraleer hij zoiets op een rapport zette dat door ouders moet worden getekend... maar om nu direct met de vinger te wijzen... dat is jegens een (toekomstig) collega toch wel een brug te ver.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.' -- Mark Twain |
#2
|
||||
|
||||
Context!
Wauw Kenny, we zijn het eens volledig met elkaar eens.
![]() ![]() Hoewel ik de verdediging van de leerkracht maar flauw vind. Als wat jij zegt klopt (en dat wil ik best geloven) had hij dat wel als argument kunnen gebruiken, of alleszins beter verduidelijken wat hij bedoelde met 'hun stijl en woordenschat overnemen'.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - Laatst aangepast door wim leenaerts : 23rd March 2010 om 16:14 |