![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Het is opmerkelijk dat het Federaal Voedselagentschap in 2009 bijna de helft meer voedselklachten heeft binnen gekregen dan in 2008. Of de bezorgdheid in België om de kwaliteit van het voedsel op slechts één jaar tijd met de helft is toegenomen valt sterk te betwijfelen. Wel kunnen we stellen dat een pak meer Belgen de weg naar de klachtendienst van het voedselagentschap hebben gevonden.
Het mag als positief worden beschouwd dat het voedselagentschap op een snelle en efficiënte manier omgaat met de ontvangen klachten. Dit komt de kwaliteit van ons voedsel alleen maar ten goede. Laat ons hopen dat ook het klachtensysteem via internet er snel komt. |
#2
|
|||
|
|||
Ik sta in het weekend zelf in een winkel. Als we 's morgens beginnen met werken, moet één van mijn collega's de hele zuivelafdeling controleren. De bedoeling is dat zij alle producten die over hun verkoopdatum zijn uit de rekken haalt. De rest van de team moet tijdens het inzetten van de producten de datum controleren. Vervallen producten worden uit de rekken gehaald. De nieuwe producten worden achteraan of boven op de stock geplaatst. De winkelketens doen dus hun uiterste best om de beste producten te verkopen. Toch wil dit niet zeggen dat klanten de vervaldatum niet meer moeten nakijken. Dit moeten klanten voor zichzelf doen.
Ik denk dat de mensen te veel eisend zijn. Dat ze te snel een klacht indienen. Is het voedsel dan zo slecht dat de mensen een klacht moeten indienen? Wat deden de mensen dan in tijden van oorlog? Dan was het alles of niets. Als je te kieskeurig was, had je helemaal geen eten. |