actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Seks met vijftienjarige moet kunnen?
Ja, indien partner eveneens minderjarig 18 50.00%
Ja, maar partner niet ouder dan twintig 13 36.11%
Ja, maar partner niet meer dan dubbel zo oud 2 5.56%
Moet kunnen 3 8.33%
Stemmers: 36. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th February 2010, 19:56
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User

Bij het lezen van de artikeltjes stelde ik me als eerste de vraag hoe iemand van 15 jaar haar vriend kan laten staan om een relatie te beginnen met iemand van 53?!
Misschien ben ik dan wel van ' de oude stempel' omdat ik er zo over denk, want in de huidige maatschappij kan alles. Dát is met deze twee maal opschorting van straf weer maar eens duidelijk gemaakt.

Ik begrijp de moeder van dit 17- jarig meisje wel dat ze niet wil dat haar dochter een relatie heeft met een man die bijna 40 jaar ouder is als haar. Maar ik denk dat ze door zich tegen de situatie te verzetten, ze haar dochter nog verder zal wegduwen. En dat kan dan ook weer niet de bedoeling zijn, want vroeg of laat zal de relatie wel spaak lopen, en dan heeft het meisje haar moeder nodig en moet ze de moed hebben om haar moeder ook weer aan te spreken. Dit kan alleen als er nog steeds sprake is van vertrouwen.

Als laatste wil ik nog kwijt dat ik er absoluut niet bij kan dat beide mannen opschorting van straf hebben gekregen... Waar gaan we naartoe als het zo blijft evolueren? Gelukkig zijn er nog mensen met verstand die ervoor pleiten dat een leeftijdsverschil bepalend moet worden.
Met citaat antwoorden
Oud 9th February 2010, 15:37
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User

Fout

De laatste tijd stel ik me veel de vraag: "Waar gaat het met onze wereld toch naartoe?!"
Ik kan begrijpen dat op liefde geen leeftijd staat, dus of het 15-jarige meisje en de 53-jarige man al dan niet echt verliefd zijn.. Alles is mogelijk. Maar dan denk ik, liefde moet niet meteen te leiden tot seks.
Dus mijn mening betreft dit alles: Verliefdheid bij een groot leeftijdsverschil moet kunnen, maar om dan ook geslachtsgemeenschap toe te laten vind ik dus fout. Ook vind ik het fout van onze maatschappij dat ze de limiet van de leeftijd waarop men geslachtsgemeenschap mag hebben aan het verlagen zijn. Het meisje weet waarschijnlijk hoe het ( "bloemetjes en de beitjes") allemaal in elkaar zit en welke gevolgen het allemaal met zich kan meebrengen.
De vraag die ik me dan stel: wat voor een chaos gaat het dan worden als je de limiet afschaft en ze maar op laat doen?
Met citaat antwoorden
Oud 13th March 2010, 14:33
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User

Ik heb schrik dat als de leeftijdsgrens naar beneden getrokken wordt, de jeugd zich sneller 'er klaar voor' gaat voelen en er dus meer mis gaat lopen. Nu ligt de grens op 16-jaar. Dus vele 14 en 15-jarige die zich al 'volwassener' voelen, gaan er mee bezig zijn.
Wat als de grens verlaagd wordt? Er wordt dan een boodschap gegeven van: 'je mag het toch al vroeger proberen'. Dus ook jongeren die nog net geen 15 jaar zijn, beginnen te experimenteren ('want het is fijn iets te doen dat eigenlijk nog niet mag'). Straks wordt het nog normaal bij de jeugd dat hun eerste keer rond de 12-13 jaar is...?
Rond die leeftijden is men (en het lichaam) nog aan het ontwikkelen!
Stafbare feiten moeten bestraft worden, maar de jeugd moet ook voldoende gewaarschuwd worden. Over wat er allemaal kan gebeuren, wat kan misgaan en dat ze ten volle respect moeten hebben voor zichzelf en elkaar (en hun lichamen).
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:07.