![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Als er minder reclame is op tv, dan is er meer aan programma’s om te zien. Dus stijgt de kans op meer kijkers automatisch. Reclame werkt erg storend, waardoor er wel eens overgezapt wordt naar een ander kanaal. Het ander kanaal slaagt aan en het andere verliest kijkers. Geen slecht initiatief als je het mij vraagt, minder beïnvloeding en/of manipulatie. Mensen (en specifiek jongeren, relevant voor de opleiding) komen hierdoor minder in contact met manipulatie en kunnen een meer kritisch-maatschappelijke kijk ontwikkelen. Nu maar hopen dat de zender kan blijven bestaan, zonder de hoge inkomstenbron van reclamesponsers...
|
#2
|
|||
|
|||
Daarvoor kiezen in België ook veel mensen voor één denk ik, de reclame is hier zo goed als nihil, al vind ik dat ze tegenwoordig ook al meer en meer reclame beginnen uitzenden.
Maar ik denk dat iedereen het wel ergerlijk vind, reclame tussen je film. Het kan handig zijn als je iets wil gaan halen ofzo, maar in het algemeen verafschuwd iedereen wel reclame denk ik. Voor de televisiemaatschappijen is het dan natuurlijk weer een belangrijke bron van inkomsten die zeer makkelijk te realiseren is. |