![]() |
|
|
||||
|
||||
Van De Standaard moet ge't hebben
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Vandaag op basis van het getuigenis van een van de Congresbetrokkenen toch wel kunnen afleiden dat de genoemde beslissing niet los staat van de recente pauskeuze...
![]() (... waarmee tegelijk ook weer niet gezegd is dat dat het enige criterium zou zijn geweest...)
|
|||
|
|||
Bij ons in de groep ging het er eerder om dat er misschien 5 mensen nog geloofden, en dat het dan een beetje hypocriet was om jezelf een katholieke groep te noemen ...
en dat dat katholieke migranten en dergelijke misschien een beetje afschrikt, terwijl één van de prioriteiten uit de stellingenlijst toch multiculturaliteit en "aantrekken van" migrantenjongeren bleek ... Uiteraard speelt het "instituut Kerk" ook mee, en de nieuwe pauskeuze daarbij ook, maar da's zeker niet het belangrijkste, eerder "de druppel", denk ik. |
|
||||
|
||||
Maar wat dan als de plaatselijke kerkgemeenschap beslist om de financiële en logistieke steun weg te nemen? Als het katholieke aspect wegvalt, kan ik me wel inbeelden dat er bepaalde mensen daar hun conclusies uit trekken en zich dan op hun beurt distanciëren van de scouts. Waarom betalen voor iets waar je niet voor erkend wordt?
|