![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Citaat:
En als klap op de vuurpijl beslist het personeel om geregeld ook eens een keertje te staken ![]() Daarmee raken ze de werkende mens veel meer dan hun bazen. Hoog tijd voor wat veranderingen bij het openbaar vervoer! |
#2
|
|||
|
|||
Het openbaar vervoer
Ik denk dat iedereen nu wel weet dat je op het openbaar vervoer niet kunt vertrouwen. De trein te laat of afgeschaft, de bus te laat of te vroeg, een staking,... we moeten het allemaal maar slikken als pendelaars. En het grootste probleem hier is dat er geen concurrentie is. Klanten kunnen niet overstappen op een andere maatschappij want er zijn geen andere maatschappijen.
Het is soms echt schandalig! Voor elke keer een trein of een bus te vroeg of te laat is, zouden er boetes betaald moeten worden. Het zou snel gedaan zijn! |
#3
|
|||
|
|||
Citaat:
Ikzelf behoor tot die 14%. Wanneer je de trein neemt, en je moet verschillende keren overstappen, zit de kans er dik in dat je volgende trein al gewoon vertrokken is. Zo heb ik eens anderhalf uur op een volgende trein moeten wachten. Hier zou men toch iets aan moeten proberen te doen, heel simpel: de treinen iets langer laten wachten.. Ik kan me wel voorstellen dat dit niet zo evident is. Ik ben wel NIET van het standpunt dat 'men het openbaar vervoer niet kan vertrouwen'. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een hel is voor deze diensten om alle tijdstippen en uurregeling correct op te volgen. En wanneer de bus die ik moet nemen iets te laat is, vind ik dit persoonlijk niet zo'n ramp. Beter te laat dan te vroeg, toch? |