![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik ken die frustraties. Ik ben 6 jaar lang met de bus naar school gegaan en net zoals Ellen al opmerkte, vanaf 17u werd het openbaar vervoer een soep. Zowel bussen als treinen. Vorig jaar heb ik 2 maanden de trein heen-en-terug genomen naar Antwerpen. Een rechtstreekse trein zorgde niet voor veel problemen, maar als ik moest overstappen in Herentals, heb ik méér dan één keer vertraging gehad.
Ik ben wel een voorstander van het openbaar vervoer en ik vind het heel jammer dat ik er nu geen gebruik van maak (wegens ‘onpraktisch’). En net zoals het artikel al vermeldt, is de informatie voor de reiziger er sterk op vooruit gegaan, denk maar aan ‘Railtime.be’. |
#2
|
|||
|
|||
Inderdaad een veelvoorkomend probleem. Ook ik heb hier reeds voldoende mee te maken gehad. Ik ben dit jaar twee maand met de trein naar Antwerpen geweest. Elke dag op en af. Wel in die twee maanden tijd heb ik zeker 3 "te laat briefjes" moeten gaan halen. Enkel en alleen al op mijn weg naar Antwerpen. Bij mij ging het dan over vertragingen van 15 tot maar liefst 75 minuten.
Vaak was het probleem dan ook dat de treinen overvol zaten. Mensen die amper op en af de trein kunnen. De NMBS heeft wel beloofd om op drukke trajecten dubbeldeks treinen in te leggen. Het is te hopen dat de verbinding Neerpelt - Antwerpen daarbij hoort. Communicatie blijft toch wel een probleem vind ik persoonlijk. Als je op de trein vastzit omdat deze een defect heeft of omdat er een probleem is met het spoor dan wordt je vaak amper ingelicht. Al denk ik wel dat dit niet zo zeer te maken heeft met het treinpersoneel. Vaak weten zij ook van niets. Ook met de bus ondervind ik vaak problemen. Bussen die vaak te laat zijn (tenzij je zelf eens 2 minuten later bent) en ook deze zijn vaak overbevolkt. Op deze trajecten is het aangeraden om frequentere tijdstippen te rijden. Openbaar vervoer meer gebruiken, allemaal goed en wel, maar zorg er dan voor dat het praktischer en gebruiksvriendelijker wordt. |