![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ik vind dit actieplan eerlijk gezegd onnodig. Eerst en vooral omdat de mensen die er wonen ook wisten waaraan ze zich konden verwachten. Iedereen weet dat treinen veel lawaai met zich meebrengen. Wanneer men dan de keuze maakt om daar te gaan wonen, gaat men ook akkoord met de geluidsoverlast die erbij hoort. Tenzij de aanleg van een spoor er pas later is gekomen en er bij de aankoop van het huis helemaal geen sprake was, dan kan ik er wel inkomen.
Ten tweede, ik woon vlakbij een spoorweg en heb hier totaal geen last van. ’S Nachts kan het geluid worden gedempt door rolluiken en in de dag gaat men normaal toch werken, dus voor zoveel overlast kan de trein toch niet zorgen. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ook ik vind het niet nodig dat er werk van gemaakt wordt: 4000 walen hebben geluidshinder omdat ze naast een spoorweg wonen... op de 4.000.000 walen die er zijn. Met andere woorden, slechts 1 gezin op de duizend heeft last van die geluidshinder. En in de meeste gevallen wisten die perfect waar ze aan begonnen. Er zouden geluidsdempers kunnen geplaatst worden in de zones waar het echt te erg is, maar dan vraag ik me af... Hoeveel mensen wonen naast een drukke gewestweg, of in de buurt van een autostrade? Moet er voor hen dan ook niet aan de geluidhinder gewerkt worden? Want 75 decibel wordt ook makkelijk bereikt door een vrachtwagen die voorbij rijdt.
|