![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Citaat:
Volledig mee akkoord! Het feit dat jonge bestuurders onder invloed meer kans hebben op ongevallen wil ik nog aanvaarden, maar rijden onder invloed is gevaarlijk op eender welke leeftijd! Ook oudere bestuurders die veel rijervaring hebben en dus (iets) meer mogen drinken volgens deze wet kunnen ongevallen veroorzaken door het rijden onder invloed. In het artikel zegt men: "Zo loopt een 18- tot 25-jarige die gedronken heeft, minstens acht keer zoveel risico op een zwaar ongeval dan leeftijdsgenoten die nuchter blijven." Volgens mij kan dit ongeveer ook wel worden doorgetrokken voor alle leeftijden. Het risico neemt enorm toe bij alcoholgebruik! Stel je eens voor hoe sterk het aantal ongevallen zou afnemen moest er niemand meer drinken (zelfs niet 1 glaasje) vooraleer hij/zij achter het stuur van de wagen kruipt. En het is toch naar zo'n wereld dat we willen evolueren vermoed ik? Nog iets dat me opviel bij het lezen van de andere posts: "Ik vind dat men op sommige vlakken veel te streng aan het worden is: men mag niet meer roken in horeca (over het algemeen ben ik er wel mee akkoord, maar ik vind dat men in gewone cafés de gelegenheid moet bieden om te kunnen roken), en nu mag men al helemaal niet meer drinken voor je gaat autorijden. Oké, er moeten wetten en grenzen bestaan, maar zorg er dan voor dat ze nog een beetje doenbaar blijven." (Ellen Snoeckx) Naar mijn mening is dit absoluut niet met elkaar te vergelijken. Ik denk dat het een veel grotere invloed heeft op je veiligheid en die van anderen om onder invloed te rijden dan even in een ruimte te zitten waar er gerookt wordt. De wet op het rookverbod kan je misschien plaatsen onder 'te streng', maar de wet op het rijden onder invloed hoort daar naar mijn mening absoluut niet thuis. Café's waar gerookt wordt kan je ontlopen, maar een dronken chauffeur niet.. PS: Wat ik echter wel schandalig vind is dat wanneer je onder invloed op je fiets rijdt en wordt aangehouden door de politie, deze bevoegd zijn om je autorijbewijs in te trekken. Hoe vreemd is dat? Jeneemt dan je verantwoordelijkheid om met de fiets te gaan zodat je andere mensen niet in gevaar brengt en dan verlies je je rijbewijs. Mag men dan enkel te voet naar feestjes of op café? En waarom worden mensen met rijbewijs dan gediscrimineerd? Zij moeten hun rijbewijs inleveren, maar mensen zonder rijbewijs kunnen dit niet, dus zij gaan dan 'vrijuit'? |
#2
|
||||
|
||||
Twee keer toegelaten snelheid week na behalen rijbewijs
Twee keer toegelaten snelheid week na behalen rijbewijs
Een 22-jarige man uit het Nederlandse Tilburg is zijn nieuw rijbewijs na zes dagen alweer kwijtgeraakt. Eergisteren werd hij in zijn woonplaats geflitst met 168 kilometer per uur op een plaats waar 80 kilometer is toegestaan. De laagvlieger moest zijn rijbewijs meteen inleveren, zegt een politiewoordvoerder. (anp/sam) Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/sta...ijbewijs.dhtml Eigen mening Ik voeg dit artikel erbij om aan te tonen dat sommige jongeren niet eens dronken moeten zijn om ongelukken te veroorzaken. Gelukkig in dit geval (nog) niet gebeurd. Sommige mensen hebben een zware voet en misschien helpt het ook als men wat meer controleert op hun snelheid. Als iemand die 6dagen zijn rijbewijs heeft al meer dan 2* te snel rijdt, wat doet dan iemand met veel ervaring die ervan uit gaat dat er niks kan gebeuren? |
#3
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar er zijn dus wel duidelijk snelheidsduivels, en dan nog als ze juist hun rijbewijs hebben. Om dit probleem echt te voorkomen zullen ze overal moeten controleren want ze staan altijd opdezelfde plaatsen en die mensen die vaak met de auto rijden weten dit ondertussen ook wel , ze rijden dus gewoon om! Als jongeren vaak horen van hun vriendin dat er weer een flitser staat zal dit hopelijk wel afschrikken en zullen dze uitzonderingen hopelijk ook meer oppassen! |