actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th November 2009, 11:40
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User

Ik kan mij helemaal vinden in de voorgaande reacties.
Je moet kinderen hun eigen weg laten zoeken en ze niet te snel laten leren. Zoals eerder vermeldt, vind ik het ook niet goed dat je kinderen te hard dwingt om te leren. Laat ze het gewoon ontdekken op hun eigen manier.
Met citaat antwoorden
Oud 9th November 2009, 18:14
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Natuurlijk moet men niet te vroeg beginnen met kinderen allerlei zaken aan te leren. Kinderen leren in de kleuterschool al genoeg, al lijkt het voor ons soms enkel "spelen". Alles wat die kinderen daar doen, is al meer dan voldoende om hun hoofdjes te laten bonzen van de informatie die ze krijgen. Een kind moet ook voldoende tijd krijgen om alles te kunnen verwerken.
Toch moet men ook niet alles te lang uitstellen. En dankzij het artikel dat onlangs op dit forum verscheen, over de Britten die de kinderen die geen LO willen volgen, zouden laten "sporten" met de wii, heb ik niet meer zoveel geloof in de oplossingen die ze aan heel wat onderzoeken geven. Zijn deze zaken nog wel 'zinvol'?
Met citaat antwoorden
Oud 11th November 2009, 15:18
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User

Akkoord. Je moet kinderen niet te vroeg al allerlei dingen laten leren, ze moeten inderdaad nog 'kind' kunnen zijn.
Maar toch vind ik ook dat je een taal op vroegere leeftijd moet aanleren.
Wij krijgen nu in het 5e leerjaar Frans, maar dit mag voor mij in de kleuterschool al beginnen. Hier en daar eens een woordje Frans of eens een liedje in het Frans, zodat voor de kinderen de uitspraak e.d. al een 'gewoonte' wordt.
Het is toch algemeen geweten: hoe jonger de kinderen, hoe sneller ze iets aanleren.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:40.