![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik kan me ook helemaal vinden in de meningen van mijn voorgangers. Een stijgende prijs zal het gebruik van het openbaar vervoer niet bepaald stimuleren. Een treinkaartje heen en trug kost nu immers als een vierde van een dag loon van een studentenjob. Ik denk dat als men het openbaar vervoer echt wil aanmoedigen dat men allereerst voor gunstige prijzen moet zorgen, en dan wel zeker bij de NMBS, De Lijn is nogal redelijk betaalbaar. Ten tweede moet men ook zorgen voor goede verbindingen en regelmatige uren. Dit alles zal het gebruik van het openbaar vervoer alleen maar ten gunste komen.
|
#2
|
|||
|
|||
Pendalaars minder tevreden
De tevredenheid van de pendelaars is gedaald. Dat blijkt uit de trimestriële enquête van de Franstalige website navetteurs.be. De belangrijkste oorzaak van de dalende tevredenheid is het gebrek aan regelmaat van de treinen. De online-enquête werd uitgevoerd bij 465 mensen, hoofdzakelijk pendelaars.
De meeste factoren die onderzocht werden, zoals veiligheid, informatie, netheid of comfort tonen een zekere stabiliteit. Over de regelmatigheid van de treinen zijn de respondenten echter duidelijk negatiever, met een daling van 7,04 procent. Over de algemene tevredenheid werd een daling van 1,53 procent genoteerd, tot 5,87 op 10. (belga/svm) Bron: hln.be Dit artikel bevestigt mijn vorige commentaar. Treinen moeten regelmatiger komen. Dit zal het gebruik van het openbaar vervoer zeker en vast stimuleren volgens mij. |