actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th November 2009, 20:50
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User

NMBS-tarieven stijgen licht

Ik ben het helemaal eens met wat Jolien schrijft. Het openbaar vervoer (zowel de trein als de bus) moet aangemoedigd worden. De NMBS zou beter zijn prijzen verlagen om het openbaarvervoer aantrekkelijker te maken.
Door de tarieven (alweer) te verhogen, zullen er minder mensen de trein nemen en sneller overschakelen op een ander vervoermiddel.
Het verhogen van de tarieven zal zeker en vast gevolgen met zich mee brengen. Eerder deze week reageerde ik op een krantenartikel dat handelde over zwartrijden met de trein. Dit zal door de prijzen te verhogen, alleen nog maar erger worden.
Met citaat antwoorden
Oud 6th November 2009, 22:53
elien.leys elien.leys is offline
Registered User

Ik kan me ook helemaal vinden in de meningen van mijn voorgangers. Een stijgende prijs zal het gebruik van het openbaar vervoer niet bepaald stimuleren. Een treinkaartje heen en trug kost nu immers als een vierde van een dag loon van een studentenjob. Ik denk dat als men het openbaar vervoer echt wil aanmoedigen dat men allereerst voor gunstige prijzen moet zorgen, en dan wel zeker bij de NMBS, De Lijn is nogal redelijk betaalbaar. Ten tweede moet men ook zorgen voor goede verbindingen en regelmatige uren. Dit alles zal het gebruik van het openbaar vervoer alleen maar ten gunste komen.
Met citaat antwoorden
Oud 7th November 2009, 18:00
elien.leys elien.leys is offline
Registered User

Pendalaars minder tevreden

De tevredenheid van de pendelaars is gedaald. Dat blijkt uit de trimestriële enquête van de Franstalige website navetteurs.be. De belangrijkste oorzaak van de dalende tevredenheid is het gebrek aan regelmaat van de treinen. De online-enquête werd uitgevoerd bij 465 mensen, hoofdzakelijk pendelaars.

De meeste factoren die onderzocht werden, zoals veiligheid, informatie, netheid of comfort tonen een zekere stabiliteit. Over de regelmatigheid van de treinen zijn de respondenten echter duidelijk negatiever, met een daling van 7,04 procent. Over de algemene tevredenheid werd een daling van 1,53 procent genoteerd, tot 5,87 op 10. (belga/svm)

Bron: hln.be

Dit artikel bevestigt mijn vorige commentaar. Treinen moeten regelmatiger komen. Dit zal het gebruik van het openbaar vervoer zeker en vast stimuleren volgens mij.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:50.